Банкет

Ян Мiнзе Моленар

  • Банкет 2
  • Банкет 3
  • Банкет 4
  • Банкет 5
Основна інформація
ID
Ж-806
Автор
Ян Мiнзе Моленар
Назва
Банкет
Дата створення
XVII ст.
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
46.5 x 63.3
Додатково
Інформація про автора
Автор
Ян Мiнзе Моленар
Роки життя
1610–1668
Країна
Голландія
Біографія
Ян Мінзе Моленар (1610–1668) народився в Гарлемі, був старшим сином місцевого кравця. Можливо, він навчався у Франца Гальса або його брата Дірка Гальса, оскільки його найперші відомі роботи виконані у тій же палітрі та тематиці, що й у цих двох майстрів. У 1634 році Моленар згадується в реєстрі Гарлемської гільдії Святого Луки. Протягом 1630-х років автор зображував широкий спектр сюжетів: біблійні мотиви, театральні епізоди, портрети, сцени веселих компаній, гуртів таверн, сіл. Його манера живопису була досить різноманітною: від точної й витонченої до розкутої та вільної. Художник умів надавати своїм фігурам індивідуальності й передавати їх взаємозв’язок. У 1636 році Моленар одружився зі своєю колегою з Гарлема Джудіт Лейстер (1609–1660). Згодом вони переїхали до Амстердама, де прожили наступні 12 років. Там автор досяг професійного та особистого успіху. Моленар і Лейстер перебралися в Хемстеде, на південь від Гарлема, приблизно в 1648 році. На цьому останньому етапі його кар’єра була плідною, але не особливо натхненною. Тоді ж він боровся з боргами, труднощами та хворобою. Моленар повернувся до Гарлема, де провів останні п’ять років свого життя в орендованому будинку.
Опис роботи
Жінка та чоловіки з музичним інструментом сидять за столом у таверні. Двері позаду відчинені, в них увійшов ще один, ніби зніяковілий чоловік. На передньому плані великий глек на підлозі, ймовірно порожній, що свідчить про тривалість банкету. Веселі люди за столом сидять невимушено. Ліворуч відтворено жінку та чоловіка з радісним обличчям, який підняв вгору руку. Вони дивляться на глядача, ніби закликаючи до столу. Чоловіки праворуч поглинуті піснею, яку співають, не зважаючи на оточення. Автор демонструє майстерні навички зображення емоцій та детального змалювання облич.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького