Картина «Юнак і старець» надійшла в галерейну збірку з колекції графа Віктора Баворовського. Незважаючи на численні повтори роботи, існує висока ймовірність, що львівську композицію виконано самим П. делла Веккіа у межах серії «Філософ і його учні», одна з картин якої належить Баварській художній збірці. Твір позначено пластичною цілісністю. На впливи караваджизму вказують «відкрите» художнє бачення, надання повсякденному мотиву змістової і художньої самоцінності та застосування технік к’яроскуро і тенебросо. Цікавим є символічне відчитання роботи, у контексті якого її композиційна замкнутість, забезпечена перетином погляду старця, спрямованого на книгу, і погляду юнака, спрямованого на нього, сприймається як вираз духовної близькості учня і вчителя. «Розмиканню» хронотопу композиції у безмежжя змістів світу слугує зображення книги. Долучення глядача до кола «посвячених» забезпечено наближенням постатей до межі внутрішньокартинного простору та розташуванням на рівні сприймаючих. На «історизуючі» тенденції у творчості П. делла Веккіа вказує зображення юнака у ренесансному берретто. Символічності та образної глибинності фігурі старця надає позачасовість убрання. Особливістю колористичної побудови полотна є увиразнення та «проявлення» темноти тіней, коричнево-червоних барв і золотаво-білих світлових спалахів камертоном червоного.