Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві

Бартоломео Пінеллі

  • Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції  Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві 2
  • Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції  Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1703
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Жінка з П’єдімонте д’Аліфо, що у провінції Терра ді Ляворо в Неаполітанському королівстві
Назва мовою оригіналу
Donna di Piedimonte d’Alifo, della Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома у варіанті 1816 року, поміщеному в альбом під назвою Raccolta di Cinquanta Costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»), виданого в Римі у 1817 році Джованні Скуделларі. Основою для даного твору послужив інший графічний твір авторства неаполітанського художника Алессандро д’Анна 1791 року, що зберігається, зокрема, у Museo Nazionale di San Martino. А. д’Анна помер у 1810 році, і його роботи стали, очевидно, доступними для Бартоломео Пінеллі. Художник фактично копіює композицію Алессандро д’Анна. Однак сам образ жінки у Б. Пінеллі більш витончений, на відміну від «потужної матрони» неаполітанця. Представлена знатна дама, її головний убір, розкішний одяг, намисто на шиї. У такому ж дорогому вбранні й маленька дівчинка, що йде поруч. На дальньому плані фрагмент міста з високою вежею. У назві вказане місто П’єдімонте д’Аліфо (д’Аліфе), що знаходилося в глибині провінції Терра ді Ляворо (тепер – провінція Кампанія). У колористиці автор використовує яскраві фарби (одяг людей) та приглушені тони при трактуванні крон дерев, кущів та дальнього плану композиції.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора – Pinelli та дата – 1816. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Donna di Piedimonte d’Alifo, della Provincia di Terra di Lavoro nel Regno di Napoli. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 4.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького