Чоловік та жінка із села Коллелюнґо провінції Л’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінка із села Коллелюнґо провінції Л’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінка із села Коллелюнґо провінції Л’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1714
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінка із села Коллелюнґо провінції Л’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Collelungo, provicia Aquilla, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.3
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
У першому варіанті ця композиція Б. Пінеллі була поміщена у виданому в Римі у 1814 р. альбомі під назвою Raccolta di Cinquanta Costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»). Альбом перевидавався пізніше у 1817 році. Львівська композиція горизонтальна на відміну від вказаної вище гравюри у квадратній рамці. На передньому плані зображена молода жінка з кошиком, що стоїть спиною до глядача, розмовляючи з козопасом, який присів на камені біля старого дерева. Поруч з ним лежить безрога коза. Жінка вбрана в яскравий національний одяг, вишуканий у колористичній гамі, з розшитими золотими нитками сукнею та спідницею та у традиційній неаполітанській хустці на голові. Хлопець-козопас у яскравій одежі, з широким капелюхом на голові. І дівчина, і юнак взуті у легкі чочі. Фігури персонажів розмальовані яскравими акварельними фарбами, серед яких домінують жовтий, синій, червоний кольори. На дальньому плані на крутосхилі над озером – фрагмент забудови (це може бути містечко Mascioni (Машіоні) на гірському озері Lago di Campotosto – єдиній великій водоймі у провінції Л’Аквіла).
Чочо (іт. ciocio, неапол. la chiòchiera – кйокера) – традиційне плетене взуття горян центральної та південної Італії (провінції Абруццо, Марке, Базиліката, Терра ді Ляворо, Молізе та інші), яке частково нагадує українські личаки.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора – Pinelli f. [fecit] та дата – 1816. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Collelungo, provicia Aquilla, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку над рамкою зображення – № 15.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького