Битва ІІ

Жозеф Парросель

  • Битва ІІ 2
  • Битва ІІ 3
Основна інформація
ID
Ж-793
Автор
Жозеф Парросель
Назва
Битва ІІ
Дата створення
XVII ст.
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
53 x 77
Додатково
Інформація про автора
Автор
Жозеф Парросель
Роки життя
1646–1704
Країна
Франція
Біографія
Французький митець з родини художників та граверів. Родина походила з Монбрізона в регіоні Луари та була однією з найчисленніших французьких мистецьких династій починаючи з XVI століття – налічувала 14 художників протягом шести поколінь. Пік популярності цієї династії припадає на кінець XVII – XVIII ст. Жозеф Парросель і його син Чарльз Парросель (1688–1752) були видатними авторами батальних та мисливських сцен. Племінник Жозефа П’єр Парросель (1670–1739) був успішним художником релігійних робіт, як і його племінник і учень Етьєн Парросель (1696–1775), який провів своє мистецьке життя в Римі. Жозеф Парросель навчався у свого батька Бартелемі Парроселя (1595 (?) – 1660), а потім у старшого брата Луї Парроселя (1634–1694). Митець поїхав до Парижа на чотири роки, щоб удосконалити свою майстерність, а потім у 1667 році потрапив до Рима, де став учнем художника-баталіста Жака Куртуа і перебував під впливом Сальватора Рози. Він залишався в Італії протягом восьми років і деякий час жив у Венеції перш ніж повернутися до Парижа в 1675 році. Художник був затверджений (agréé) Королівською академією живопису та скульптури в лютому 1676 року та отримав схвалення (reçu) повноцінного члена у листопаді того ж року, представивши роботу «Облога Маастрихту» (Драгіньян, Муніципальний музей). Живопис Жозефа Парроселя здебільшого містить військові сцени, зокрема битви. Митець постійно отримував численні королівські замовлення. У період з 1685 до 1688 він виконав 11 картин для Сале дю Гран Кувер у замку Версаль. 1699 року він написав картину «Переправа через Рейн» (Париж, Лувр) для замку Марлі, Івлін, а 1700 року написав «Ярмарок у Безоні» (Турне, Музей витончених мистецтв). Митець також був автором ряду робіт, що відтворювали сцени мисливства. Його найважливішими релігійними картинами були «Травень Нотр-Дам-де-Парі», «Святий Іоанн Хреститель, що проповідує» і «Святий Августин, який допомагає хворим». Художник також створив батальні сцени на фоні портретів Гіацинта Ріґо та Габріеля Бланшара. Техніка Парроселя була оригінальною в контексті його часу – митець мав вільний стиль виконання, рисував густою фарбою та використовував інтенсивні кольори. Він також був плідним гравером, створивши близько 100 пластин, серед яких 25 на тему таїнств із життя Ісуса Христа та 40 на тему чудес із життя Ісуса Христа. Деякі з робіт зображували військову тематику. Учнями Жозефа Парроселя були пейзажист Франсуа Сильвестр (1667–1738), син Шарль Парросель (1688–1752) і його племінники Ігнас-Жак Парросель (1667–1722) і П’єр Парросель (1664–1739).
Опис роботи
Сцени з битвами мали значний попит серед колекціонерів із різних соціальних верств. У них підкреслювалася значущість героїчних вчинків, які демонстрували патріотизм і військову звитягу. Композиція картини цікава, адже Парроселю вдалося створити відчуття руху через розміщення персонажів та елементів у сцені. Персонажі розташовані в різних площинах полотна, створюючи відчуття глибини та перспективи. Художник використав палітру темних насичених тонів для створення напруженої та драматичної атмосфери. У творі переважають червоні, вохристі та коричневі кольори, що свідчить про напруженість битви та хаос, який панує на полі бою. У колекції Львівської національної галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького зберігається парний цьому твір – «Битва І».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького