Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1741
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Rivisondoli Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Гравюра з неаполітанської серії. У доступних джерелах фігурує лише варіант цієї композиції з 1823 року, де вона представлена у квадратній рамці. Правдоподібно, що варіант, аналогічний «львівському», опублікований в альбомі Raccolta di Cinquanta Costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Collection of Fifty Most Interesting Picturesque Costumes from Cities, Towns and Villages of Different Provinces of the Kingdom of Naples), виданому в Римі в 1817 Джованні Скуделларі, де він представлений як офорт, не розмальований акварелями. У центрі зображені юнак і дівчина у швидкому танці. Вони у яскравому традиційному вбранні. Дівчина у жовто-синій сукні зі стрічками, рожевій спідниці, поверх якої голубий фартух з флоральними візерунками; на ногах сині черевички з жовтими бантами, на шиї намисто. Юнак веде її у танці гірською стежиною. Він у червоній куртці, вбраній поверх синього жилета, у синіх штанах і білих панчохах, підперезаний широким червоно-жовтим пасом. На голові – фригійський ковпак, на ногах чорні черевички. Справа від танцівників могутнє дерево. Фарби тла розмиті: зеленаві, голубі, вохристі.
Фригійський ковпак – символ свободи. У 1799–1815 рр. на території Неаполітанського королівства існувала т. зв. Партенопейська республіка (Партенопея – антична назва Неаполя) – сателіт наполеонівської Франції. Звідси, вірогідно, й походять окремі елементи одягу тодішніх неаполітанців.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1816, далі – нерозбірливо Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Rivisondoli Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 34.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького