Польова дорога

Зеновій Флінта

  • Польова дорога 2
  • Польова дорога 3
Основна інформація
ID
Ж-5830
Автор
Зеновій Флінта
Назва
Польова дорога
Країна
УРСР
Культура
Новітній час
Техніка
темперний живопис
Матеріал
полотно темпера
Розміри (висота x ширина, см)
100 x 80
Додатково
Вид
живопис
Жанр
пейзаж
Сюжет
Пейзаж
Інформація про автора
Автор
Зеновій Флінта
Роки життя
1935–1988
Країна
Польща, УРСР
Біографія
Зеновій Флінта (1 вересня 1935, с. Токи – 2 квітня 1988, Львів) – український художник-кераміст, живописець, графік. Член СХУ, заслужений художник УРСР. Народився у селі Токи на Тернопільщині. Після закінчення семирічної школи вступив до Львівського училища прикладного мистецтва імені Івана Труша на відділ декоративного розпису. Завершив навчання у 1959 році. У 1959–1963 роках навчався у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва на відділі художньої кераміки. З 1963 року викладав на відділі живопису Львівського училища прикладного мистецтва імені Івана Труша. У 1965–1975 роках працював викладачем кераміки у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва. У 1967 році стажувався у Гданській, у 1968 р. – у Варшавській, Краківській, Вроцлавській академіях образотворчих мистецтв. З 1970 року працював на Львівській кераміко-скульптурній фабриці. У 1971 році очолив секцію декоративно-ужиткового мистецтва Львівського відділення СХУ. З 1960 року долучився до республіканських виставок, з 1968 року – до всесоюзних. Брав участь у Міжнародних бієнале з кераміки у Фаенці (Італія, 1973) та Валлорісі (Франція, 1974). Успіх у Львові, Києві, Вільнюсі у 1982–1983 роках мала групова виставка Зеновія Флінти, Олега Мінька та Любомира Медвідя. У 1985 році у Львові пройшла персональна виставка творів З. Флінти, де були представлені живопис, графіка та кераміка. Концептуально та пластично низка малярських робіт З. Флінти інспірована творчістю П. Сезанна, П. Пікассо, Ж. Брака, О. Архипенка, Ф. Леже, А. Матісса, українським авангардом 1910–1930-х років. Значний вплив на його творчі пошуки мали рух «шістдесятників», Роман Сельський і Карло Звіринський. Багатьом полотнам З. Флінти притаманний алегоризм і розкриття через видимі предмети, форми, поєднання кольорів глибинних філософських змістів. У живописі художник надавав перевагу пастелі та темпері. У кераміці зосереджувався на технології розпису, досягненню живописно-графічних ефектів. Для ранніх робіт художника характерне використання орнаментальних мотивів народного мистецтва Прикарпаття. Колірна палітра заснована на поєднанні коричневого, зеленого, вохристого з додаванням чорного й білого.
Опис роботи
Колірно самобутня, заснована на утвердженні самоцінності художньої форми, творчість Зеновія Флінти просякнута філософськими роздумами, пошуками непроминальних сенсів; сповнена постімпресіоністичних відлунь. Образну систему твору «Польова дорога» визначили художні інтерпретації хлібних полів – символів Життєвого поля людини, й дороги – її земного шляху. Змістової ємності краєвиду надала асоціація жнив із періодом «пожинків життя». Драматизм образу увиразнили хмари: клубчасті й бурхливі, з проблисками вищого, метафізично осмисленого світла в широчіні небес. Взаємодію проминального і вічного, земного і небесного окреслила постать жінки з коровами на тлі неосяжних пшеничних плес. Засобом утілення художнього задуму стала розбудова сферичного простору, що надала краєвиду епічності й віддзеркалила в окремому фрагменті природи увесь світ. Виразу ідеї вічності природного колообігу спричинились постімпресіоністична самоцінність картинної площини, виявлення сутнісного шляхом нівеляції тривимірності, лаконічний стриманий колорит, заснований на поєднанні білих, золотавих, блакитно-сірих, оливкових барв.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького