Осінь в Карпатах

Зеновій Флінта

  • Осінь в Карпатах 2
  • Осінь в Карпатах 3
Основна інформація
ID
Ж-6650
Автор
Зеновій Флінта
Назва
Осінь в Карпатах
Країна
УРСР
Культура
Новітній час
Техніка
олійний живопис темперний живопис
Матеріал
ДВП олія темпера
Розміри (висота x ширина, см)
68.3 x 84.2
Додатково
Вид
живопис
Жанр
пейзаж
Сюжет
Пейзаж
Інформація про автора
Автор
Зеновій Флінта
Роки життя
1935–1988
Країна
Польща, УРСР
Біографія
Зеновій Флінта (1 вересня 1935, с. Токи – 2 квітня 1988, Львів) – український художник-кераміст, живописець, графік. Член СХУ, заслужений художник УРСР. Народився у селі Токи на Тернопільщині. Після закінчення семирічної школи вступив до Львівського училища прикладного мистецтва імені Івана Труша на відділ декоративного розпису. Завершив навчання у 1959 році. У 1959–1963 роках навчався у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва на відділі художньої кераміки. З 1963 року викладав на відділі живопису Львівського училища прикладного мистецтва імені Івана Труша. У 1965–1975 роках працював викладачем кераміки у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва. У 1967 році стажувався у Гданській, у 1968 р. – у Варшавській, Краківській, Вроцлавській академіях образотворчих мистецтв. З 1970 року працював на Львівській кераміко-скульптурній фабриці. У 1971 році очолив секцію декоративно-ужиткового мистецтва Львівського відділення СХУ. З 1960 року долучився до республіканських виставок, з 1968 року – до всесоюзних. Брав участь у Міжнародних бієнале з кераміки у Фаенці (Італія, 1973) та Валлорісі (Франція, 1974). Успіх у Львові, Києві, Вільнюсі у 1982–1983 роках мала групова виставка Зеновія Флінти, Олега Мінька та Любомира Медвідя. У 1985 році у Львові пройшла персональна виставка творів З. Флінти, де були представлені живопис, графіка та кераміка. Концептуально та пластично низка малярських робіт З. Флінти інспірована творчістю П. Сезанна, П. Пікассо, Ж. Брака, О. Архипенка, Ф. Леже, А. Матісса, українським авангардом 1910–1930-х років. Значний вплив на його творчі пошуки мали рух «шістдесятників», Роман Сельський і Карло Звіринський. Багатьом полотнам З. Флінти притаманний алегоризм і розкриття через видимі предмети, форми, поєднання кольорів глибинних філософських змістів. У живописі художник надавав перевагу пастелі та темпері. У кераміці зосереджувався на технології розпису, досягненню живописно-графічних ефектів. Для ранніх робіт художника характерне використання орнаментальних мотивів народного мистецтва Прикарпаття. Колірна палітра заснована на поєднанні коричневого, зеленого, вохристого з додаванням чорного й білого.
Опис роботи
Самобутня і багатогранна, заснована на утвердженні самоцінності художньої форми, творчість Зеновія Флінти просякнута філософськими рефлексіями, пошуками вічного у проминальному; сповнена постімпресіоністичних відлунь. Одним з образів-символів у пейзажах майстра, зокрема «Осені в Карпатах», є гори, асоційовані з бінарними опозиціями «близького–далекого», «верху–низу», «неба–землі». Образний лад краєвиду виструнчило зафіксоване в народних космогоніях сприйняття гори як локусу, що поєднує небо, землю і потойбіччя, божественне і людське. Змістової ємності твору надало зіставлення довічного природного колообігу й мікрокосму карпатських ґаздівств. Художнім засобом утілення задуму стала понижена лінія горизонту, що увиразнила велич наче одухотворених, віковічних гірських вершин. «Горизонталь земного існування» візуалізувала ритмізована лінія тину й вервечка ошатних обійсть. Драматизм згасання природи відобразили важкі сірі хмари, зловісні чорні тіні, тиша зелених і спалахи багряно-вохристих барв.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького