Серед рисунків Юліана Зайця, створених 1962 року, вартими уваги є дві роботи, що репрезентують авторське осмислення класичної образності, характерної для європейського живопису XVII–XIX століть. Обидва зображення є копіями й почасти вільними варіаціями на основі творів старих майстрів. Тут йдеться не лише про вправляння в техніці, а й про спробу глибшого осмислення пластичних, тематичних і психологічних аспектів класичного образу. У цих рисунках Ю. Заяць виступає не лише як уважний копіїст, а і як дослідник, котрий шукає у спадщині старих майстрів імпульси для власного художнього мислення. Перший рисунок – погрудне зображення молодого чоловіка з оголеним торсом, схиленим у замисленій, ледь сумовитій позі. Його голову вінчає вінок із виноградного листя, що натякає на міфологічну чи алегоричну природу образу. Можливо, йдеться про учасника вакханалії або навіть самого Вакха у момент інтимного роздуму. Це зображення глибоко відрізняється від театралізованих вакханальних сцен, де домінують експресія, хаос і рух. Навпаки, перед нами момент зосередженого мовчання, як після гучного свята або перед його початком. Ю. Заяць особливо дбайливо моделює форми обличчя й тіла, звертаючи увагу на плавні переходи тіней і ліній, гру світла на ключиці, шиї, грудях. Суміш м’якості та графічної строгості надає постаті не лише тілесної, а й психоемоційної присутності. Це не просто навчальна копія, а радше інтерпретація образу, у якому відчутна туга за ідеалом, за втраченим міфом або глибинною суттю людської натури. Другий рисунок, голова бородатого чоловіка у три чверті, ймовірно, виконана за мотивами одного з портретів Антоніса ван Дейка, хоча точне джерело не встановлено. Проте вже сам вибір ван Дейка як основи для рисункової роботи промовистий, адже це майстер аристократичного портрета, стриманої шляхетності та глибокої внутрішньої характеристики образу. Ю. Заяць, зберігаючи загальні стилістичні риси оригіналу, не копіює його буквально, а створює самодостатній графічний образ, у якому значну увагу приділено ритму ліній, структурі бороди, глибокому погляду. Візуальна маса бороди й волосся врівноважена м’якою світлотінню на лобі та щоці. У зображенні немає надмірної декоративності, навпаки, стриманість і пластична ясність створюють ауру психологічної глибини. Ледь піднята голова, внутрішньо зібраний погляд – усе це надає портрету аскетичної гідності, близької до християнських чи стоїчних уявлень про мужність. Обидві роботи є свідченням особливого етапу у творчості Юліана Зайця, адже 1962 рік – час, коли митець уже був сформованим майстром, здатним критично переосмислювати традиції та вплітати їх у власну творчу стратегію. Тому це не просто вправи у ремеслі, а радше інтелектуальні діалоги з минулим, пошук глибинних пластів образності, що могли б живити його подальшу мистецьку роботу. Імовірно, ці образи, тілесно виразні, але внутрішньо зосереджені, відігравали роль своєрідних матриць або рефлексивних точок, через які автор осмислював людську природу, гідність, силу та крихкість. У цьому контексті рисунки 1962 року набувають більшої ваги аби краще збагнути мистця та сформувати мову власного художнього вислову.