Колекція

Птахоферма колгоспу «Шлях до комунiзму»

Марґіт Сельська

  • Птахоферма колгоспу «Шлях до комунiзму» 2
  • Птахоферма колгоспу «Шлях до комунiзму» 3
Основна інформація
ID
Ж-5870
Автор
Марґіт Сельська
Назва
Птахоферма колгоспу «Шлях до комунiзму»
Дата створення
1960-ті
Країна
Україна
Культура
Східна Європа
Техніка
олійний живопис
Матеріал
картон олія
Розміри (висота x ширина, см)
40.5 x 69.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Марґіт Сельська
Автор мовою оригіналу
Margit Sielska
Роки життя
1900–1980
Країна
Австро-Угорська імперія
Біографія
Марґіт Сельська (Райх) (1900, м. Коломия – 1980, м. Львів). Художниця відвідувала приватну Вільну академію мистецтв Леонарда Підгородецького у Львові (1918), вчитель – Фелікс Виґживальський (Feliks Wygrzywalski). 1921 р. Марґіт Райх закінчила Державну промислову школу у Львові, опісля студіювала живопис у Краківській академії мистецтв (1921–1922) у Войцеха Вейса (Wojciech Weiss) та Владислава Яроцького (Władysław Jarocki), з 1922 по 1923 – у Віденській академії (Akademie der bildenden Künste Wien). У 1924 році художниця перебралася до Парижа, відвідувала виставки модерністів, захоплювалася кінематографом та фотографією, студіювала у приватній художній школі Académie Moderne Фернана Леже (Fernand Léger) та Амаде Озенфана (Amédée Ozenfant). Мисткиня брала участь у виставці Салону Незалежних (Париж, 1926), і вже наступного року відбулася перша персональна виставка художниці у Львові. Учасниця мистецького об’єднання «Artes» (1929–1935) та Асоціації Незалежних Українських Митців (1931–1939), долучалася до діяльності «Нової генерації» (1932–1935) та Львівського Професійного Союзу Артистів Пластиків (LZZAP, 1932–1939). Під час Голокосту Марґіт Сельська перебувала у Янівському концтаборі, з якого їй вдалося втекти за допомогою друзів до Кракова. 1943 року подружжя Сельських повернулося до Львова. У 1978 р., вперше після війни, художниця представила свої роботи на виставці у Львівській картинній галереї. Марґіт Сельська – авторка численних портретів, натюрмортів та пейзажів. На творчість художниці великий вплив мали постімпресіонізм, кубізм та конструктивізм. Її роботи вирізняються особливим як колористичним, так і композиційним вирішенням, зокрема, рання робота «Гель» (1932), «Жiнка з котом» (1960-ті), «Крим. Уютне» (1962), «Карпатський пейзаж» (1965), «Над морем» (1964), «Збiр винограду» (1968), «Старий ясен» (1976) та ін.
Опис роботи
На першому плані горизонтальної композиції зображено господарський двір із домашньою птицею, ліворуч – корито, біля якого з різних ракурсів – велика кількість гусей. Ліворуч зображена жіноча постать, одягнена в білу хустку, оранжеву блузку, коротку темну спідничку. На лівому плечі вона тримає коромисло із двома відрами. На другому плані справа одноповерховий будинок із трьома відкритими дверима. На третьому плані в центрі композиції три скирти соломи. Вгорі на оранжевому тлі світло-оранжевий круг сонця. Композиція по вертикалі розбита на ряд смуг різних кольорів.
Надписи та символи
Підпис на звороті вгорі ліворуч чорним олівцем: «М.Сельська/Птахоферма к.о. 40,7х69/ к-п «Шлях до комунізму»/в Котовську біля Одеси»