Назад

Інтер’єр собору в Антверпені

Пітер Нефс Старший

  • Інтер’єр собору в Антверпені 2
  • Інтер’єр собору в Антверпені 3
Основна інформація
ID
Ж-796
Автор
Пітер Нефс Старший
Назва
Інтер’єр собору в Антверпені
Дата створення
XVII ст.
Країна
Фландрія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
49 x 81.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Пітер Нефс Старший
Роки життя
1578–1657
Країна
Фландрія
Біографія
Пітер Нефс Старший належав до групи антверпенських художників першої половини XVII століття, які спеціалізувалися на зображеннях інтер’єрів церков. Цей жанр живопису сформувався внаслідок контрреформаційних процесів, націлених на популяризацію католицизму. Художник народився 1578 року в Антверпені, де пройшло його подальше життя. У 1609 р. він вступив в антверпенську гільдію Святого Луки. Пітер Нефс Старший спеціалізувався виключно на зображеннях реальних або уявних інтер’єрів церков, зокрема, найчастіше він малював інтер’єр антверпенської катедри Пресвятої Діви Марії. Його роботи демонструють сильний вплив Гендріка ван Стенвейка Старшого, в якого, ймовірно, Нефс навчався. Він часто залучав до роботи над картинами інших художників, наприклад, Франса Франкена ІІ та Яна Брейгеля Молодшого, які домальовували людські фігури.
Опис роботи
Починаючи з 1580-х рр. формується група антверпенських художників, включно з Пітером Нефсом Старшим, яка використовує чітку геометричну перспективу для реалістичного зображення простору інтер’єрів. Здебільшого у їх роботах ефектно відтворюється глибина простору нави, зображеної з дещо підвищеної точки огляду. «Інтер’єр собору у Антверпені» є одним із багатьох творів, на яких Нефс репрезентує інтер’єр антверпенської катедри. Ці роботи є дуже схожими між собою і різняться лише стафажем та окремими деталями декору. На львівській картині показано перспективний вид зі сторони головного входу. У соборі можна побачити поодинокі фігури на передньому плані, а трохи далі – юрбу людей, яка перед кафедрою слухає месу священника. Деякі фігури привертають особливу увагу, як, до прикладу, жебраки чи жінка, яка дає пожертву. Вони, вірогідно, підкреслюють значення пожертви як християнської чесноти. Автором намальованих тут фігур був Франс Франкен ІІ, який неодноразово співпрацював з Пітером Нефсом Старшим.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького