Назад

Св. Марко

П'єтро Антоніо Новеллі

  • Св. Марко 2
  • Св. Марко 3
  • Св. Марко 4
Основна інформація
ID
Ж-842
Автор
П'єтро Антоніо Новеллі
Назва
Св. Марко
Дата створення
бл.1762
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
65 x 46.5
Інформація про автора
Автор
П'єтро Антоніо Новеллі
Роки життя
1729–1804
Країна
Італія
Біографія
П’єтро Антоніо Новеллі (1729–1804) – італійський художник і гравер, учень венеційського живописця Якопо Амігоні. Популярності митець набув як автор фресок і запрестольних образів у всій Північній Італії. 1768 року його прийняли в члени Академії витончених мистецтв у Венеції. У 1779 році він переїхав до Рима, де пропрацював понад 20 років. Наприкінці життя у 1804 році П. А. Новеллі повернувся до Венеції.
Опис роботи
Картина зі збірки ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького є художньою інтерпретацією образу св. Марка – одного з чотирьох євангелістів, учня апостола Петра. Марка вважають засновником Олександрійської церкви, яка стала одним із найбільш важливих єпископських престолів. Святого шанують як покровителя Венеції, куди 829 року з Олександрії були вивезені його мощі, для яких споруджено Базиліку св. Марка. В іконографічній традиції, яка атрибутувала євангелістам елементи, запозичені з видіння святого Іоанна Богослова (Об’явл. 4,7), Марко зображається з левом – символом могутності й царської гідності Христа (Об’явл. 5,5). Особливістю полотна «Св. Марко» є одухотвореність образу, утвердження торжества духу над плоттю, експресивність письма, глибокий драматизм. Привертає увагу активна робота з простором, постання форм наче з нескінченного виру Всесвіту. Характерними для роботи є пластична «розімкненість» і контраст діагоналей: «пасивної», на якій розташовано відхилену вглиб постать євангеліста, та «активної», виокресленої розгорнутим сувоєм і рукою з пером. Набутками П. А. Новеллі є експресивне, однак м’яке письмо, і цілісний, наче сповнений внутрішнім сяйвом, золотаво-вохристий колорит. Виконання композиції широким, пастозним, ніби етюдним мазком спонукає до припущення, що вона слугувала підготовчим матеріалом фрагмента більшого монументального твору.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького