Назад

Розп’яття

невідомий, невідомий народний скульптор

  • Розп’яття 2
  • Розп’яття 3
  • Розп’яття 4
  • Розп’яття 5
  • Розп’яття 6
  • Розп’яття 7
  • Розп’яття 8
  • Розп’яття 9
  • Розп’яття 10
  • Розп’яття 11
  • Розп’яття 12
  • Розп’яття 13
  • Розп’яття 14
Основна інформація
ID
С-I-2119
Автор
невідомий невідомий народний скульптор
Назва
Розп’яття
Дата створення
XVIII ст.
Країна
Україна
Техніка
різьба поліхромія
Матеріал
дерево
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
50 x 55 x 11
Додатково
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Інформація про автора
Опис роботи
Різьблене дерев’яне напрестольне Розп’яття на стилізованій основі наслідує західну іконографію. Майже всю довжину вертикалі займає скульптурне зображення Христа. Його вигнута присадкувата фігура повисла на руках, прибитих до хреста, ноги з накладеними ступнями зігнуті в колінних суглобах. Тіло змодельовано узагальнено, але з виразним акцентом на анатомічність: чітко виділена грудна клітка з рельєфно проробленими ребрами, запалий живіт, м’язи рук та ніг. Голова Христа нахилена праворуч, на обличчі вираз спокою та покори. Оголене тіло Христа прикриває зав’язана на стегнах вузлом перізома, змодельована глибокими рельєфними складками. Скульптурна постать Христа відтворена доволі експресивно, акцент зроблено на стражданні, в роботі відчутна барокова експресія. Збережена поліхромія підсилює драматичність образу. Вагому увагу майстер надав нижній частині композиції – червоного кольору підставці у формі архітектурного постаменту. По центру біля основи хреста традиційний мотив черепа Адама, що символізує перемогу Христа над смертю та гріхом. Манера виконання свідчить про належність роботи до народної сакральної пластики. У роботі поєднано наївність форми з емоційною виразністю.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького