Юліуш Коссак у своїх творах фігурі коня приділяв стільки ж уваги, скільки людській постаті. Кінь, вірний супутник людини споконвіку, був улюбленою темою творчості художника вже з перших його етюдів. Митця захоплювали насамперед вільні, неприборкані коні, яких він сприймав як одну зі стихій, виявляючи великі знання про породи, темперамент і поведінку цих тварин. Перебуваючи в 1845–1850 роках в маєтку Юліуша Дідушицького в Ярчівцях на Поділлі (зараз Тернопільська область), художник багато малював з натури, а також зображував коней. Ескізи, зроблені на цьому кінному заводі, Ю. Коссак використовував і у пізнішій своїй творчості. Пейзаж, зображений на картині, показує величезну панораму полів із сільськими будівлями праворуч на задньому плані. Весь передній план займає табун коней і лошат різних мастей. Праворуч біля фігури Богоматері зображено дві постаті – конюха та пана, які дивляться на тварин. Назва картини дає підстави припустити, що це пан Діонизій Тшецяк, власник кінної ферми, знавець і шанувальник коней.