Назад

Козопас у Римі

Бартоломео Пінеллі

  • Козопас у Римі 2
  • Козопас у Римі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1705
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Козопас у Римі
Назва мовою оригіналу
Il Capraro, in Roma
Дата створення
1810-ті
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.1
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Дана гравюра використана в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta Сostumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»), виданому в Римі у 1817 році. Пізніше композицію з центральним образом дояра кіз автор повторює у 1819 році, називаючи свою роботу Il capraro di Tivoli («Козопас з Тіволі»). Однак там поруч з доярем сидить молода дівчина з козенятком на колінах, а юнак доїть козу, дивлячись на неї. У львівській роботі юнак, доячи козу, дивиться на глядача. Поруч з козою козенятко, на другому плані зліва – дві інші кози. Передній план підкреслює скелястий крутий берег справа, з якого звисають зелені гілки дерев. Колористика у приглушених тонах. Яскравими кольорами виділені лише штани, пас та шалик козопаса, які акцентують його фігуру на передньому плані.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора – Pinelli. У центрі під зображенням – назва твору Il Capraro, in Roma. Вгорі справа на відбитку над зображенням – № 8.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького