Колекція

Чоловік та жінки з села Машіуні провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінки з села Машіуні провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінки з села Машіуні провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1730
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінки з села Машіуні провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Masciuni, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома з альбому Raccolta di 50 costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Collection of 50 most interesting picturesque costumes from cities, towns and villages of different provinces of the Kingdom of Naples), виданому в Римі в 1817. Там вона представлена як офорт, не розмальований акварелями. У кольоровому варіанті гравюра відома з альбому, виданому в 1816 р. Львівський варіант відрізняється від неї яскравішою колористикою. На першому плані зображено дві фігури: юнака, що сидить у профіль біля каменю, граючи на дудці-піфферо, та молодої дівчини у традиційному святковому одязі, що підійшла до нього, зачарована музикою. Рукою вона торкається гілки молодого дерева з дрібними червоними плодами. Дівчина вбрана в жовто-синю сукню з оригінальними обшлагами та еполетами, довгу спідницю тих же кольорів, поверх якої пов’язаний фартух із флоральними мотивами. На голову накинута хустка, на ногах – червоні черевички з зав’язками. Юнак вбраний у синій камзол та червоний жакет, вузькі сподні з гольфами; на ногах чорні черевички, на голові – широкий чорний капелюх. Дія відбувається на тлі долини з деревами, де вдалині видно абриси високого гірського хребта. Піфферо (piffero) – духовий інструмент, різновид дудки або сурми, аналог української шоломії. У південних областях Італії називався піпітa (pipita).
Надписи та символи
Внизу справа по центру підпис автора курсивом – Pinelli, дата – 1816, далі – нерозбірливо. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Masciuni, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 27.