Назад

Натюрморт з целофаном

Зеновій Флінта

  • Натюрморт з целофаном 2
  • Натюрморт з целофаном 3
Основна інформація
ID
Ж-6648
Автор
Зеновій Флінта
Назва
Натюрморт з целофаном
Дата створення
1983
Країна
УРСР
Культура
Новітній час
Техніка
олійний живопис
Матеріал
ДВП олія
Розміри (висота x ширина, см)
73 x 60.5
Додатково
Інформація про автора
Автор
Зеновій Флінта
Роки життя
1935–1988
Країна
Польща, УРСР
Біографія
Зеновій Флінта (1 вересня 1935, с. Токи – 2 квітня 1988, Львів) – український художник-кераміст, живописець, графік. Член СХУ, заслужений художник УРСР. Народився у селі Токи на Тернопільщині. Після закінчення семирічної школи вступив до Львівського училища прикладного мистецтва імені Івана Труша на відділ декоративного розпису. Завершив навчання у 1959 році. У 1959–1963 роках навчався у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва на відділі художньої кераміки. З 1963 року викладав на відділі живопису Львівського училища прикладного мистецтва імені Івана Труша. У 1965–1975 роках працював викладачем кераміки у Львівському державному інституті прикладного і декоративного мистецтва. У 1967 році стажувався у Гданській, у 1968 р. – у Варшавській, Краківській, Вроцлавській академіях образотворчих мистецтв. З 1970 року працював на Львівській кераміко-скульптурній фабриці. У 1971 році очолив секцію декоративно-ужиткового мистецтва Львівського відділення СХУ. З 1960 року долучився до республіканських виставок, з 1968 року – до всесоюзних. Брав участь у Міжнародних бієнале з кераміки у Фаенці (Італія, 1973) та Валлорісі (Франція, 1974). Успіх у Львові, Києві, Вільнюсі у 1982–1983 роках мала групова виставка Зеновія Флінти, Олега Мінька та Любомира Медвідя. У 1985 році у Львові пройшла персональна виставка творів З. Флінти, де були представлені живопис, графіка та кераміка. Концептуально та пластично низка малярських робіт З. Флінти інспірована творчістю П. Сезанна, П. Пікассо, Ж. Брака, О. Архипенка, Ф. Леже, А. Матісса, українським авангардом 1910–1930-х років. Значний вплив на його творчі пошуки мали рух «шістдесятників», Роман Сельський і Карло Звіринський. Багатьом полотнам З. Флінти притаманний алегоризм і розкриття через видимі предмети, форми, поєднання кольорів глибинних філософських змістів. У живописі художник надавав перевагу пастелі та темпері. У кераміці зосереджувався на технології розпису, досягненню живописно-графічних ефектів. Для ранніх робіт художника характерне використання орнаментальних мотивів народного мистецтва Прикарпаття. Колірна палітра заснована на поєднанні коричневого, зеленого, вохристого з додаванням чорного й білого.
Опис роботи
Вагомим складником творчості З. Флінти є натюрморти, де світ речей трансформується в символи та алегорії – виразники смислів буття. Так, у «Натюрморті з целофаном» за посередництвом буденних предметів майстер відображає протилежність техногенного і природного, сучасної індустріальної цивілізації й повсякдення українського села. Так, народний побут ознаковано лійкою, рядном, природним дерев’яним тлом стіни. Знаком штучного, синтетичного, «неприродного» є прозорий целофан. Смислову протилежність відтворено колірно, контрастом теплих коричнево-вохристих і холодних біло-сріблясто-сірих тонів. Важливим аспектом роботи є формотворчі експерименти, помітні у кубістичній деструкції драперій на безліч геометричних площин. Сприйняття натюрморту як поля формальних кубістичних експериментів зустрічаємо в інших творах митця («Драперія», 1974; «Церата», 1983).
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького