Назад

Продавець горіхів, що звуться антріте, у Неаполі

Бартоломео Пінеллі

  • Продавець горіхів, що звуться антріте, у Неаполі 2
  • Продавець горіхів, що звуться антріте, у Неаполі 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1749
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Продавець горіхів, що звуться антріте, у Неаполі
Назва мовою оригіналу
Venditore di Nocchie, dette Antrite, in Napoli
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Перший з відомих варіантів гравюри походить з 1814 року. Композиція, ідентична до «львівської», але представлена у квадратній рамці, відома з альбому Raccolta di Cinquanta Costumi li più interressanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства), виданому в Римі 1814 року (гравюри вже у прямокутних рамках повторювались у римських виданнях альбому 1816 та 1817 рр.). На першому плані в центрі стоїть продавець – довговолосий юнак; широким ножем він відрізає для дівчинки китицю з в’язки горіхів, що звисають з гілки на високій палиці. Юнак одягнений у помаранчеву куртку та жовті штани до колін, білі панчохи, на ногах – чорні черевики з накладками, на голові – чорний капелюх, на поясі – гаманець. Дівчинка, що стоїть, простягнувши руку до горіхів, справа від нього, вбрана у неаполітанську жовто-блакитну камізельку та малинову спідницю, на ногах у неї сандалі. Її супутник – молодий хлопець – сидить босоніж на землі, осторонь зліва, споглядаючи на дію. Він у червоному жилеті, вбраному поверх білої сорочки, коротких синіх штанах. На другому плані зліва, перед рядом дерев із розлогими кронами, зображений храм базилікального типу з куполом та вежею. На дальньому плані синіє верх Везувію. Вірогідно, юнак продає ліщину, яку культивували в Кампанії з римських часів, але особливого розповсюдження вона набула за часів правління Бурбонів (XVIII – XIX ст.).
Надписи та символи
Зліва внизу підпис автора: курсивом Pinelli fe [fecit] та дата – 1816. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Venditore di Nocchie, dette Antrite, in Napoli. Вгорі справа на відбитку над рамкою зображення – № 40.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького