Назад

Портрет мадам де Лефевр

Франсуа де Труа

  • Портрет мадам де Лефевр 2
  • Портрет мадам де Лефевр 3
  • Портрет мадам де Лефевр 4
  • Портрет мадам де Лефевр 5
Основна інформація
ID
Ж-347
Автор
Франсуа де Труа
Назва
Портрет мадам де Лефевр
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
41.5 x 33.8
Додатково
Інформація про автора
Автор
Франсуа де Труа
Автор мовою оригіналу
François de Troy
Роки життя
1645–1730
Країна
Франція
Біографія
Франсуа де Труа (1645–1730) – французький художник-портретист та гравер, батько художника Жана-Франсуа де Труа (1679–1752). Народився у сім’ї тулузького живописця Ніколя Антуана де Труа, який працював в регіоні Ланґедок. Старший брат Франсуа – Жан де Труа, теж був художником, який писав історичні полотна та створив Академію мистецтв в Монпельє. Основним навичкам живопису Франсуа навчався у батька, потім вступив до майстерні місцевого художника Антуану Дюрану. У двадцять чотири роки митець вирушив до Парижа, де продовжив навчання у портретиста Клода Лефевра та Нікола-П’єра Луара. У перші роки життя в столиці Франсуа подружився з живописцем, гравером, критиком і дипломатом Роже де Пиль, який ознайомив його з голландським та фламандським живописом. У 1671 році де Труа став претендентом Королівської академії живопису і скульптури, а в 1674 році був прийнятий у члени Академії як історичний живописець. Після смерті вчителя Лефевра у 1675 році, де Труа вирішив присвятити себе портретному жанру, сподіваючись на замовлення колишніх клієнтів свого покійного вчителя. У 1679 році митець отримав своє перше престижне замовлення на портрет посла Швеції Нільса Більке, а через рік написав портрет нареченої спадкоємця французького престолу дофіна Людовика – Анни-Марії Баварської. Після успіху цих портретів де Труа безперервно працював у придворних колах. Замовникам подобалась здатність художника підкреслювати їхні манери, соціальний стан та модне вбрання.
Опис роботи
На картині, що вірогідно належить пензлю Франсуа де Труа, поясне зображення молодої жінки з миловидим обличчям. Вона зображена на темно-зеленому фоні у легкому повороті, з поглядом, зверненим на глядача. Жінка одягнена в рожеву сукню з глибоким декольте, корсетом та пишними рукавами. Ідеал жіночої краси у мистецтві Франції ХVІІ ст. – це величність, парадність, манірність. Жіноча фігура характеризується високим зростом, «лебединою» шиєю, похилими плечима, вузькою талією, пишними стегнами. Хвилясте довге волосся доповнювало жіночий образ. На портреті ми, ймовірно, бачимо зображення доньки філософа Таннегі Лефевра, юної Анни Дасьє (в дівоцтві Лефевр) (1645–1720) – філософині, вченої та перекладачки, яка відкрила Франції твори Арістофана та Гомера.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького