Скульптуру «Художник» (1909) створено після повернення З. Курчинського до Львова у 1908 р., у найбільш яскравий період діяльності митця. Позначений професійною зрілістю, він сповнився формотворчими експериментами та випробуванням можливостей різних художніх систем, з-поміж інших – експресіоністичної пластики та образності. Невелика за розміром, з динамічною, наче розбурханою поверхнею, тонована коричнево-брунатною барвою, робота демонструє можливості «скульптуромалярства», синтезу різних видів образотворчості. Уподібнена безформній масі, з якої постає недолуга зігнута постать чоловічка з палітрою, що ледь крокує по нерівній поверхні, вона сприймається шаржем, художнім експериментом, іронічним парафразом піднесеної символістської образності. Особливістю фігури є вузлувата експресивна фактура, що наче зберігає імпульсивні дотики пальців митця. За зауваженням М. Ольшевського щодо інших ранньоекспресіоністичних робіт З. Курчинського, експонованих 1911 р. на «Виставці трьох», скульптор «шарпав» «глину і гіпс уривчасто, стакато». Схоже формотворення у поєднанні із геометризацією об’ємів притаманне скульптурі «Музикант» 1910 р. Дематеріалізацією скульптурної маси та емоційним виразом через фактурне опрацювання поверхні експресіоністичні твори З. Курчинського перегукуються із пізнім доробком О. Родена. Застосування «збуреної» фактури бачимо у монументально-декоративних композиціях майстра, зокрема статуях на фронтоні дому Страхової компанії Трієста на вул. М. Коперника, 3. «Художник» – одна із дев’яти збережених до сьогодні у Львові станкових робіт скульптора, вісім із яких перебувають у музейних фондах, одна – у приватній збірці.