Найпопулярнішим іконографічним сюжетом стає чин змієборства святого Юрія, підґрунтя якого лежить ще у дохристиянський період. В основу апокрифу про святого лягає давній міф про Персея, що вбиває морську потвору і рятує доньку царя Андромеду, позбавляючи місто від напасті. Сюжет оповіді про св. Юрія аналогічний, проте прадавні символи набувають нові значення. В основу ікони покладена традиційна композиція, характерна для такого образу, насичена фантазією, що особливо проявляється в зображенні деталей. Зокрема, це стосується образу дракона, зеленого з червоними крилами, страшною пащею, схожою на пташиний дзьоб, роздутим черевом, короткими ногами. Ікона позбавлена колишнього драматизму: Юрій – красивий молодий лицар, що легко розправляється з ворогом; зображений на перламутрово-сірому коні, в декоративному панцирі поверх зеленої туніки та в розвіяному яскраво-червоному плащі. По діагоналі картини зліва направо спадає світло-охристий скелястий масив. В образі Юрія звучить одухотвореність і поетичність, мрія про перемогу добра над злом. У лівому верхньому кутку ікони зображено фрагмент неба, з якого злітає ангел з короною, щоб увінчати переможця. Праворуч – ворота міста з будинками і людьми, що виглядають з вікон: цар простягає Юрію ключі від міста. Динамізм ліній, вишукана гармонійна колористична гама надає іконі життєрадісного звучання.