Лист із серією рисунків тушшю, виконаних за мотивами творів Ефраїма Моше Лілієна. Твір вирізняється вишуканою лінеарністю, що поєднує символізм із декоративною ритмікою модерну. Ефраїм Моше Лілієн – єврейський художник, графік і фотограф, один із провідних представників стилю модерн (ар-нуво) на межі ХІХ–XX століть. Мистець народився у Дрогобичі (нині Україна), тоді частині Австро-Угорщини, а його творчість тісно пов’язана з культурним ренесансом європейського єврейства та сіоністським рухом, до якого він належав і який активно підтримував мистецьки. Стиль Е. Лілієна – це тонке поєднання модерну з орнаментальністю східної традиції та символізмом, а постаті не просто персонажі, а візуальні алегорії. Фігури та образи розроблено у стриманій, але експресивній манері, з акцентом на жест, силует і духовний настрій. Композиція вочевидь є ескізно-дослідницькою, але з чіткою авторською інтенцією осмислити пластику, архетипні риси та драматургію людського образу через призму стилістики Е. Лілієна. Серед зображених відзначимо півфігуру літнього єврейського чоловіка в молитовній позі. Зображення подане у профіль, з піднятою головою, посохом у руці та прикладеною до грудної клітки лівою рукою. Особа одягнена у смугасту накидку, що ритмічно спадає вертикалями, створюючи асоціацію з талітом. Погляд спрямований вгору, риси обличчя м’яко узагальнені. У чоловіка довга, ймовірно сива борода, але риси виразні, зосереджені, заглиблені у молитву або внутрішнє переживання. Витримано характерну для Е. Лілієна площинність, поєднану з об’ємною мовою світлотіні туші. Голова єврейського священника (?) зображена окремо, її подано як акцент на типаж і характер. Обличчя обрамлене бородою, очі злегка підведені, як у момент промови або звернення до громади. На голові – традиційне вбрання, можливо, тюрбан з написом на івриті, складним для прочитання. Туш передає глибину погляду, а сильний контур лінії чола та брів формує образ внутрішньо зосередженого духовного провідника. Юна постать із фізично розвиненим торсом зображена у напівоберненому русі. Голова схилена, не з довгим, але й не коротким волоссям, риси сповнені сили й спокійної гідності. Автор чітко артикулює структуру тіла, вловлює анатомічні акценти, але зберігає декоративну площинність, властиву графіці Е. Лілієна. Дві оголені фігури бородатих чоловіків з пов’язками на волоссі – постаті, звернені одна до одної у профіль, створюють симетричну композицію з дзеркальною ритмікою. Вони стоять із руками, схрещеними на грудях, що створює відчуття спокою, сили й внутрішньої зібраності. Пов’язки на волоссі вказують на ритуальний або біблійний підтекст, можливо, образи пророків або предків. Фігури показані зосередженою лінією, туш моделює об’єм тіла стримано, без надмірної деталізації, але з чітким ритмом анатомії. Загалом серія витримана в аскетичній естетиці. Усі образи пройняті гідністю, духовною вертикаллю та стриманою експресією, що відгукується на стилістичний код Е. Лілієна.