Рисункова копія оплічного автопортрета Михайла Нестерова, виконана Юліаном Зайцем 1962 року, є глибоко рефлексивною роботою, у якій мистець звертається до складної, психологічно насиченої моделі. Образ зрілого М. Нестерова, зосередженого, замкненого у власному внутрішньому світі, подано з великою стриманістю й повагою до оригіналу. Погляд його сумовитий, ледь відсторонений, у рисах обличчя спокій і зосередженість. Ю. Заяць відтворює не лише зовнішню подібність, а й психоемоційний лад портрета, що промовляє про духовну глибину, аскезу, тиху гідність. Стриманий штрих олівця формує обличчя без декоративності, все спрямоване на досягнення внутрішньої рівноваги образу. Отож цей рисунок не просто вправа в копіюванні, а форма мовчазного діалогу митця з ідейно близьким автором, символічне самоствердження Юліана Зайця як художника, для якого творення – це шлях пошуку сенсу, форми та правди. Праворуч від автопортрета Нестерова в цій самій композиції Ю. Заяць розмістив інший рисунковий портрет чоловіка з короткою зачіскою та бородою, виконаний за мотивами твору Антоніса ван Дейка. Портрет також оплічний, у три чверті, з поглядом, спрямованим просто на глядача. Образ динамічніший, живіший, але не менш зосереджений. На відміну від аскетизму постаті М. Нестерова, ця фігура має більш світський, емоційно відкритий характер, хоча й не позбавлений внутрішньої глибини. Обидва зображення, розміщені поруч, створюють естетично й смислово збалансовану композицію як контрапункт двох різних, але рівновартісних способів бути присутнім у світі через портрет. Загалом ця робота Ю. Зайця є свідченням його глибокого зацікавлення в інтерпретації класичного спадку, а також особистого художнього пошуку того, що можна було б назвати «тихим портретом совісті», у якому форма завжди служить суті.