Колекція

Тобія і три ангели

Яцек Мальчевський

  • Тобія і три ангели 2
  • Тобія і три ангели 3
Основна інформація
ID
Ж-2081
Автор
Яцек Мальчевський
Назва
Тобія і три ангели
Дата створення
1922
Країна
Польща
Техніка
олійний живопис
Матеріал
картон олія
Розміри (висота x ширина, см)
21.5 x 48
Додатково
Інформація про автора
Автор
Яцек Мальчевський
Автор мовою оригіналу
Jacek Malczewski
Роки життя
1854–1929
Країна
Польща
Біографія
Яцек Мальчевський (14 липня 1854, Радом, Царство Польське, Російська імперія – 8 жовтня 1929, Краків, Польська республіка) – видатний художник, один із найвизначніших представників польського символізму. Навчався у краківській Школі мистецтв, серед його викладачів – Ян Матейко. Брав участь в археологічній мандрівці, організованій графом Каролем Лянцкоронським до Памфілії, Пізидії, Греції. Також відвідав Мюнхен, Італію. Яцек Мальчевський був одним із засновників мистецької спілки «Штука» (Sztuka тобто «Мистецтво»). У творчому доробку художника – пейзажі і костюмовані портрети, символічні композиції, інтерпретації релігійних сюжетів, численні автопортрети у різних образах.
Опис роботи
Яцек Мальчевський окремий тематичний блок своєї творчості присвятив образам ангелів, які супроводжують своїх супутників дорогою, або можна сказати – екзистенційним шляхом, мандрівкою як метафорою життя людини. Окремим важливим інтертекстом до цієї роботи є те, що історія про Товію та його сліпого батька оповідається у Книзі Товії, що входить до канону Біблії у православних і католиків. Картина Мальчевського представляє постаті ангелів Гавриїла, Михаїла, Рафаїла і Товію, що відправився у непросту мандрівку, у цілком нейтральному пейзажі – вони прямують простою дорогою серед полів. Художник-модерніст, далекий від народно-побожного моралізаторства, представив традиційний сюжет католицьких образів у самобутній реалістичній формі, наповненій символами й алегоріями, як прагнення людини до мандрів та подорожей на основі сюжету в Святому Письмі. Кремезні постаті ангелів у химерному одязі з небесними відтінками крил, позаду яких іде Товія, ведуть і захищають хлопця у дорозі, в кінці горизонту якої видніється одиноке дерево – символ людського життя, а також наслідування живопису італійського Відродження.
Надписи та символи
Вгорі справа напис: J Malczewski 1922.