Колекція

Мовчання

Каєтан Стефанович

  • Мовчання 2
  • Мовчання 3
Основна інформація
ID
Ж-2728
Автор
Каєтан Стефанович
Назва
Мовчання
Дата створення
1912–1913
Країна
Польща
Техніка
олійний живопис
Матеріал
картон олія
Розміри (висота x ширина, см)
104.5 x 74.5
Інформація про автора
Автор
Каєтан Стефанович
Автор мовою оригіналу
Kajetan Stefanowicz
Роки життя
1886–1920
Країна
Польща
Біографія
Каєтан Стефанович – один із найяскравіших представників львівської сецесії, відомий як графік, декоратор, ілюстратор. Його творчість вирізняється орієнтальними мотивами, площинністю і складною символікою образів. Народився художник 12 липня 1886 року в місті Дрогобич в інтелігентній вірменській родині. Навчався у батька – художника Антоні Стефановича, у Львівській політехніці на відділі архітектури у Едгара Ковача, в 1906–1908 роках – у Краківській академії мистецтв у Юзефа Панкевича та Юзефа Мегоффера, в 1908–1910 роках – у Мюнхенській академії мистецтв у Отто Зайтца. 1911 року отримав стипендію Фундації Л. Сапєги і продовжив навчання в Парижі в Національній школі декоративного мистецтва. З початком Першої світової війни у 1914 році вступив до лав Східного легіону у Львові та розпочав військову службу. У 1920 році залишився у складі офіцерського запасу на посаді референта з навчальної роботи у Міністерстві військових справ, але з початком польсько-радянської війни повернувся до свого полку на фронт. Загинув від кулі снайпера 20 вересня 1920 року під Рогачовим (тепер Гомельська обл., Білорусь). Похований на Личаківському цвинтарі на військовому меморіалі.
Опис роботи
На початку ХХ ст. коментарі мистецьких критиків у пресі характеризували Каєтана Стефановича як блискучого знавця і пошановувача культури Сходу. На жаль, власна мрія художника – подорож до Індії – так ніколи і не стала втіленою в реальність через події Першої світової війни. В представленому творі ми бачимо, як яскраво поєднуються та реалізуються естетика і духовні практики Сходу. Центральна жіноча постать зображена самозаглибленою і медитуючою, з обидвох сторін її симетрично обрамляють декоративно вирішені стрічки диму традиційних буддистських пахощів, котрі піднімаються над стилізованими квітами (лотосами?). Симетрична композиція віддзеркалює ідеї балансу та гармонії, ключові для східної філософії. Окрім того, в плавності форм, складному русі ліній, декоративності і площинності зображення розкривається його сецесійність.