Колекція

Львів. Марійська площа

Одо Добровольський

  • Львів. Марійська площа 2
Основна інформація
ID
Г-I-601
Автор
Одо Добровольський
Назва
Львів. Марійська площа
Дата створення
1907
Техніка
рисунок
Матеріал
папір акварель туш
Розміри (висота x ширина, см)
29.8 x 31.8
Додатково
Інформація про автора
Автор
Одо Добровольський
Автор мовою оригіналу
Odo (Otton) Dobrowolski
Роки життя
1883–1917
Країна
Австро-Угорська імперія
Біографія
Одо (Оттон) Добровольський (1883, Чернівці – 1917, Київ). Львівський художник польсько-німецького походження. В основному відомий як графік: аквареліст, майстер пастелі та літографії. Народився у родині австрійського урядника намісництва Галичини-Лодомерії Юзефа Добровольського (Józef Dobrowolski) та Євгенії Віттіх (Eugenia Wittich). Очевидно, отримав ім’я на честь першого імператора Священної Римської імперії Оттона Великого. Закінчив гімназію у Львові. У середині 1900-х перебував у Кракові як вільний слухач Академії образотворчих мистецтв. У 1908–1909 рр., дякуючи підтримці художника Яна Стики, перебував у Парижі, а потім, коротко, у Мюнхені. Після повернення до Львова у 1909–1910 рр. виконав олійне декоративне панно для цукерні Ґабріелі Запольської (Gabriela Zapolska), відомої драматургині та акторки, яскравої представниці львівського бомонду. У 1911–12 рр. знову перебував у Парижі. Потім – знову у Львові, де під час війни в роки російської окупації створив серію з 10-ти літографій, що користувались великою популярністю. У червні 1915 року, під час відступу росіян, вирушив до Києва, де за невизначених обставин помер у 1917 році у віці 34-х років. До спадщини художника належать численні міські пейзажі – види та окремі куточки Львова і Парижа, а також портрети, інтер’єрні зарисовки, зображення природи. Твори зберігаються у Львівській національній галереї мистецтв імені Б.Г. Возницького, а також у Національному музеї в Кракові, Національній бібліотеці у Варшаві, Єврейському історичному інституті у Варшаві, приватних колекціях.
Опис роботи
Один із перших міських пейзажів художника, виконаний ще до виїзду в Париж. Зображено Марійську площу з півночі, від вул. Гетьманської, куди завертає червоний електричний трамвай. Поруч із ним дерев’яна фіра з білим конем, що становить один із найпомітніших композиційних акцентів твору. На першому плані справа, просто на бруківці, стоїть двоколісний віз. За ним, біля фонтану Богородиці – скупчення людей. Автор підкреслює, як елементи переднього плану дисонують із вишуканими архітектурними будівлями самої площі, серед яких виділяється готель «Жорж». Натомість колона Міцкевича не дуже помітна – вона, скоріше, додатковий елемент у загальному композиційному вистрої. У колористичному рішенні яскраві тони (червоний, помаранчевий, бежевий та білий) контрастують із чорними плямами фігур людей, крон дерев, скульптурними елементами колони.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: 30/08 07 Odo Dobrowolski/ 911 Lwów.