Розп’яття

Франц Антон Маульберч

  • Розп’яття 2
  • Розп’яття 3
  • Розп’яття 4
  • Розп’яття 5
  • Розп’яття 6
  • Розп’яття 7
Основна інформація
ID
Ж-329
Автор
Франц Антон Маульберч
Назва
Розп’яття
Дата створення
XVIIІ ст.
Країна
Австрія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
65 x 33
Інформація про автора
Автор
Франц Антон Маульберч
Автор мовою оригіналу
Franz Anton Maulbertch
Роки життя
1724–1796
Країна
Австрія
Біографія
Франц Антон Маульберч – один із найбільш значних художників монументалістів Центральної Європи XVIII століття. Його колористичний стиль став каноном для художньої культури Габсбурзької імперії у другій половині XVIII століття. Маульберч походив з Лангенаргена, де навчався живопису у свого батька. Згодом, у 1739-му році, він вступив у Віденську академію мистецтв та студіював малярство під егідою Якоба ван Шуппена. Стиль художника значною мірою сформувався під впливом монументальних розписів Пауля Трогера та венеційських колористів, таких як Джамбаттіста П’яцетта, Себастьяно Річчі та Джамбаттіста Тьєполо. У 1750-х роках Маульберч виробив колористичну живописну манеру, яка принесла йому визнання. Пізніше, з 1770-х років, він почав використовувати м’яку колористичну гаму та стилістику, наближену до естетичних засад неокласицизму кінця XVIII століття.
Опис роботи
Хоча Франц Антон Маульберч вважається одним із найбільш визначних колористів другої половини XVIII століття, з 1760-х років він почав виконувати монохромні олійні начерки. До цього періоду можна віднести роботу «Розп’яття». На ньому автор зобразив алегоричну композицію з розп’яттям Христа. В центрі твору, на хмарі, розташований хрест з розп’ятим Спасителем. Його оточують ангели та херувими, фігури яких виконані швидкими пастозними мазками. Вище, серед темних хмар, являється у небесному сяйві Бог Отець. У цьому ескізі Маульберч створив монохромну композицію, побудовану на контрасті темних тонів і білих пастозних мазків, що дозволило відтворити драматизм біблійної події. Імовірно, робота слугувала підготовчим ескізом до фрескового ансамблю або ж вівтаря.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького