Назад

Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група)

Бартоломео Пінеллі

  • Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група) 2
  • Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група) 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1760
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Родина при вичісуванні паразитів (Живописна група)
Назва мовою оригіналу
Gruppo Pittoresco
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з римської серії. Наближені до «львівського» варіанти відомі з гравюр 1809 та 1815 років. «Львівська» композиція спрощена: у ній менше уваги приділено архітектурним деталям, фігурам персонажів. Багатофігурна композиція гротескного плану. У центрі на подіумі-пристінку сидить мати, яка вибирає вошей з волосся сина, що, закривши очі, поклав голову їй на коліна. У матері, у свою чергу, вишукує в голові паразитів старша дочка, що стоїть на подіумі за її спиною. Особливо кумедно виглядає молодша дитина, яку прив’язали ремінцем до забитого у стіну стрижня: дівчинка задумливо смокче пальця, натягнувши петлю ременя своєю вагою. Тлом для основної частини твору виступає лапідарна, подекуди пошкоджена стіна будинку з фрагментами вікон вгорі. Лише зліва, де стіна завершується, зображена жінка з двома веретенами в руках, у традиційно укладеній хустці з пласким верхом. Її фігура – у центрі окремої композиції, відділеній від стіни фрагментом дерева з зеленою кроною, та дальнім планом, в якому голубіє гірський верх. Фігури акцентовані сіро-білим та яскравими кольорами одягу: синім, жовтим, червоним, малиновим. Стіна будинку та позем зображені в розмитих вохристо-рожевих та сіро-голубих тонах.
Надписи та символи
Внизу зліва курсивом підпис автора – Pinelli, далі дата 1816 та нерозбірливо – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Gruppo Pittoresco. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 48.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького