Фігура ангела

невідомий

Основна інформація
ID
С-I-1097
Автор
невідомий
Назва
Фігура ангела
Дата створення
XVIII ст.
Техніка
різьба
Матеріал
дерево
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
105 x 72 x 60
Додатково
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
Розвиток мистецтва скульптури в Галичині у XVIII ст. виявляється не лише у збільшенні кількості пам’яток, а й у підвищенні їхнього художнього рівня. Важлива роль у поширенні барокової скульптури на західноукраїнських землях належала майстрам із країн Західної і Центральної Європи. Митці опановували фах на батьківщині, подеколи навчались у країнах Центральної Європи, переважно в Чехії. Серед тих, котрі працювали на теренах України від 1720-х років, письмові джерела фіксують імена Себастьяна Фесінгера, Йогана Георга Пінзеля, Георга Маркварда, Матвія Полейовського, Антона Осінського та ін. Через знищення багатьох сакральних пам’яток XVIII ст. неможливо ідентифікувати роботи більшості з них. Барокова скульптура, яка відчула вплив стилю рококо, має видовжені пропорції, в позах та рухах постатей багато динаміки. Основою композиції є контраст. Обличчя з гострими рисами виявляють настрій та почуття людини. Для посилення натуралістичності зображення дерев'яну скульптуру розфарбовують. Фігура ангела, що знаходилася в центральному вівтарі Лопатинського костелу, вирізьблена на повний зріст, з піднятою лівою рукою. Використовуючи плавні лінії, скульптор анатомічно правильно передав видовжене тіло, зробивши нижню частину фігури важчою за верхню. Пластично передані риси обличчя: округле лице з наведеними дугами брів над прикритими мигдалеподібними очима, невеликий ніс, легка посмішка на вустах, виділене підборіддя. На голові пасма кучерявого волосся. Коротка шия ангела переходить у пухке тіло, яке на стегнах прикриває драперія в динамічних складках, сформованих у характерній для львівської скульптурної школи манері.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького