Продовження серії ескізів до монументального розпису «Руські зодчі», де поруч з образами сучасності з’являються розмірковування автора про архітектуру майбутнього. За загальними характеристиками цей ескіз виконано в суголосній теплій гамі з окремими тональними акцентами. Відзначимо, що у лівій частині композиції, котра умовно позначає час, є не лише історія споруд, але й те, яким чином люди трансформують ландшафт за допомогою конструкцій мостів та підприємств. Окрім того, введено мотиви дерев, які поєднані з архітектурними об’єктами, що творять цілісний образ нових міст. Постаті трьох архітекторів у лівій частині ієрархічно більші ніж будівельників у центральній. Характер стилю одягу та трактування фігур свідчить, що це своєрідний «збірний портрет» проєктувальників молодого покоління, які працюють у державному бюро. Центральна частина композиції з фігурами будівельників розповідає про радикально нові підходи до створення споруд, адже металеві конструкції, які виготовляють за допомогою електрозварювальних робіт чи монтують в інший спосіб, дають змогу пофантазувати, яким стане місто-храм майбутнього. Саме цій спробі уявити майбутнє архітектури присвячена права частина композиції, у якій ідея знаходить складну, але гармонійну форму. Важко за візуальними ознаками встановити, якими матеріалами послуговувались будівничі нового, можливо XXI століття. Однак цілісність образу, увага до великої кількості світла й своєрідне звучання кольорів та тональних співвідношень надає змогу стверджувати, що й тоді там буде панувати ідея архітектури, як дивовижної «застиглої музики».