Сусанна і старці

Лука Джордано

  • Сусанна і старці 2
  • Сусанна і старці 3
Основна інформація
ID
Ж-57
Автор
Лука Джордано
Назва
Сусанна і старці
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дубльоване полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
84 x 106
Додатково
Інформація про автора
Автор
Лука Джордано
Роки життя
1634–1705
Країна
Італія
Біографія
Лука Джордано (1634–1705) – італійський художник, представник неаполітанської школи, учень Хосе де Рібери і П’єтро да Кортони, впливи яких помітні у ранніх творах живописця. З Неаполя його шлях проліг у Болонью, Париж, Флоренцію і Венецію. У 1692 році король Карл ІІ запросив Л. Джордано в Іспанію, де той працював в Ескоріалі, Королівському палаці і церкві св. Антонія у Мадриді. Один із визначних майстрів бароко, митець випрацював темпераментну, декоративну та ефектну манеру письма, що забезпечила йому успіх у численних замовників у різних місцях Західної Європи. Особливістю полотен Л. Джордано стали поєднання реальних і фантазійних образів, просторова свобода композиції, фактурна виразність, широкий мазок у манері alla prima, нестримна яскравість або сієново-умброва глибина кольорів. У пізній період творчості він надбав більш декоративної і легкої художньої мови, якою згодом захоплювався Жан-Оноре Фрагонар. Невипадково, Л. Джордано називають «прото-Тьєполо», котрий заклав в Італії підвалини рокайльного живопису. Працелюбний, обдарований багатою уявою, живописець писав надзвичайно швидко, що у багатьох випадках позначилось на якості робіт.
Опис роботи
На картині Лука Джордано проілюстрував епізод з апокрифічного доповнення до Старозавітної Книги Даниїла. Це історія про двох розпусних старійшин, які жадали Сусанну – красиву молоду жінку. Вони сховалися в саду, куди вона прийшла купатись, і погрожували звинуватити її в подружній зраді – злочині, який карається смертю, – якщо вона відмовиться підкоритися їхнім бажанням. На полотні відтворено момент, коли Сусанна роздягається, а чоловіки виходять і звертаються до неї. Сусанна вражено дивиться й намагається прикрити груди рукою. Жінка була доброчесною дружиною та відмовилася від залицянь чоловіків, і вони виконали свою погрозу. Пізніше жінку заарештували за подружню зраду, але її невинність було доведено, коли обвинувачів піддали перехресному допиту та спіймали на брехні. Відтінки чоловічих фігур мають темно-землистий колір, який майже збігається з їхніми мантіями, що сильно контрастує з блідим кремовим відтінком тіла Сусанни. Яскрава блідість жінки може натякати на її невинність і чистоту. Ця тема була популярною серед замовників, адже пропонувала виправдання для зображення частково одягненої жіночої фігури, якою можна було вільно милуватися.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького