Скульптурний твір «Верховинець» або «Ґазда» (1901) В. Бжеґи відображає культурно-світоглядні пріоритети й дослідницькі зацікавлення автора, який був одним із популяризаторів закопанського стилю, вивчав побут і звичаї верховинців і відобразив результати досліджень в низці історичних та етнографічних статей. Тонування виконаної у гіпсі фігури імітує дерево – традиційний матеріал народного різьбярства з «глибокими смисловими резонансами в колективній свідомості» (З. Чегусова). Стилістично твір пов’язаний із реалістичними тенденціями у скульптурі 1870-х – початку 1900 рр., що засвідчують оповідність, звернення до народної теми, докладне відтворення народного вбрання. Особливістю роботи є типізація образу, емпатія до зображеного, утвердження цінності народних культури й життя.