Річковий чорногуз. Екзотична візія (Робінзон Крузо)

Франтішек Кобліга

  • Річковий чорногуз. Екзотична візія (Робінзон Крузо) 2
  • Річковий чорногуз. Екзотична візія (Робінзон Крузо) 3
Основна інформація
ID
Г-IV-2052
Автор
Франтішек Кобліга
Назва
Річковий чорногуз. Екзотична візія (Робінзон Крузо)
Дата створення
1954
Країна
Чехія
Техніка
дереворит
Матеріал
калька
Розміри (висота x ширина, см)
50 x 35
Інформація про автора
Автор
Франтішек Кобліга
Автор мовою оригіналу
František Kobliha
Роки життя
1877–1962
Країна
Чехія
Біографія
Франтішек Кобліга (1877–1962) – чеський графік і мистецький критик. У 1910–1912 рр. очолював групу «Сурсум», представники якої займалися художніми, духовними та окультними практиками. Учасників угруповання вважали другим поколінням символістів. Ф. Кобліга також був одним із найбільш значущих митців і мистецьких критиків чеського видання «Moderni revue». Кобліга здобув освіту в Празі, в школі прикладних мистецтв «Імпрум» (1896–1899), а потім в Академії мистецтв, де навчався живопису в Франтішека Женішека, представника академічної манери живопису. У своїй творчості Кобліга відмовився від кольору заради чорно-білих тональних варіацій. Творив у техніці літографії, сухої голки, гравюри по дереву. Окрім того, працював книжковим ілюстратором. Упродовж 1920-х рр. митець видавав твори таких авторів, як Юліус Зеєр (1841–1901), Йиржи Карасек (1871–1951), Ян Опольський (1875–1942), Рудольф Медек (1890–1940) та ін. Також Кобліга працював над бібліографічними виданнями літературних творів, опублікованих Камілою Неймановою (1874–1957), часто використовуючи квіткові мотиви та центральну фігуру оповідання як фронтальну картину. Для творів митця характерна атмосфера самоаналізу та створення уявних композицій, хоча в його творчому спадку присутні також реалістичні краєвиди з чеських сіл. Основні цикли творів Франтішека Кобліги: «Прості мотиви» (1908), «Трістан» (1909–1910), серія краєвидів Праги (1914), серія літографій «Фантазії місячних ночей» (1944–1946) та ін.
Опис роботи
На тлі лісових хащів і квітів зображений повернутий вправо птах із піднятим дзьобом.
Надписи та символи
На гравюрі з лівого боку ініціали автора, по краю білого поля напис олівцем: «С 17 / 20 rucni tisk Samotar – drevoryt». Справа під гравюрою: «F. Kobliha». На паспарту напис олівцем: «Г-IV-2052».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького