Чоловік та жінкa з села Каппадоча провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінкa з села Каппадоча провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінкa з села Каппадоча провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1751
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінкa з села Каппадоча провінції дел’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Cappadocia, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.3 x 16.5
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з неаполітанської серії. Перший з відомих варіантів гравюри походить з 1814 року. Там бачимо композицію, ідентичну до «львівської», але представлену в квадратній рамці; вона відома з альбому Raccolta di Cinquanta Costumi li più interressanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»), виданому в Римі 1814 року. Композиція, аналогічна «львівській», відома з альбому Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»), виданому в Римі в 1816 р. На першому плані зображенi юнак-пастух та молода жінка, яка сидить на камені, вбрана у яскравий національний одяг. Між ними спокійно лежать вівця та двоє баранів – отара, яку пригнав на гору пастух. Він із захопленням дивиться на красуню, що обернулася до нього витонченим «грецьким» профілем. На ній червоно-жовта куртка-камізелька з підкресленими обшлагами рукавів, голубий фартух із мереживом, довга синя спідниця, з-під якої видно її червоний черевичок. На її голові легкий чепчик, на шиї низки коралів. Жінка тримає біля колін мереживо, біля її ліктя на камені – розпущена вовна та гаптована тканина. Дія відбувається на тлі зелені дерев, за якими на дальньому плані постає один з величних верхів Апеннін.
Каппадоча (Cappadocia) – село між хребтами в самому центрі Апеннін, на кордоні сучасних провінцій Лаціо та Абруццо.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом: Pinelli f [fecit], дата 1816. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Cappadocia, Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 42.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького