Акварель із зображенням зрізаної троянди у горизонтальному положенні є зразком стилізованої ботанічної композиції, виконаної у форматі, близькому до графічного етюду чи ескізу Ю. Зайця до декоративної віньєтки. Образ троянди розташовано у площині аркуша таким чином, що квітка лежить паралельно до горизонталі, утворюючи спокійну, врівноважену композицію. Стебло тонке, трохи вигнуте, бутон повністю розкритий, але не перевантажений деталізацією: форма пелюсток передана легкими, майже прозорими мазками, що створюють відчуття легкості та ефемерності образу. Колірна палітра приглушена, делікатна, з акцентом на теплі рожеві тони, характерні для класичних декоративних акварельних вправ межі ХІХ–XX століть. Стилістика рисунка тяжіє до декоративно-графічного мислення, можливо, його створено з ідеєю про подальше використання як елементу орнаменту, віньєтки чи ілюстративної вставки в оформленні тексту. У композиції відчувається вивіреність ліній, гармонійне поєднання площинності та просторової глибини, що свідчить про добру школу рисування натури й уважне спостереження за природними формами. Водночас певна умовність подачі, свідома стилізація й відмова від надмірного реалізму вказують на авторське переосмислення натури у площині декоративного образу. Цікаво, що на зворотному боці аркуша розміщено ще два зображення троянд, ймовірно, теж етюдного характеру. Одна з них значно деталізованіша: пелюстки мають виразний об’єм, точніше передано структуру рослини, ретельніше змодельовано гру світла на поверхні. Інша ж квітка лише начерк, ледь позначений контуром і кількома легкими тінями, що вказують на початкову стадію опрацювання форми. Це дозволяє припустити, що перед нами не лише завершена декоративна робота, а й фрагмент цілого процесу художнього спостереження та дослідження рослинної форми, що передбачає послідовні стадії: від побіжного зорового враження до детального вивчення й осмислення у площині декоративного мислення. Подібні вправи були характерні для художників, які працювали у сфері книжкової графіки, оформлення декоративних альбомів, зразків текстилю чи художнього моделювання. У роботі відчутна вправність руки, що звикла працювати з живою натурою, але не з метою її точного відтворення, а як відправну точку для власної стилістичної інтерпретації. Можна припустити, що ця акварель була створена у межах ширшого дослідження образу квітки як елементу символіки, орнаменту чи візуального акценту у книжковій або декоративній композиції.