Назад

Мадонна з дитиною і Іваном Хрестителем

невідомий (Флорентійська школа)

  • Мадонна з дитиною і Іваном Хрестителем 2
  • Мадонна з дитиною і Іваном Хрестителем 3
Основна інформація
ID
Ж-123
Автор
невідомий (Флорентійська школа)
Назва
Мадонна з дитиною і Іваном Хрестителем
Дата створення
2 пол. XVI ст.
Країна
Італія
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дерево олія
Розміри (висота x ширина, см)
63.5 x 50
Інформація про автора
Опис роботи
Формування живопису маньєризму тісно пов’язане з Флоренцією, де його найвидатнішими представниками були Якопо Понтормо, Аньйоло Бронзіно та Франческо Сальвіаті. Флорентійський маньєризм мав декілька основних візуальних джерел формування – це насамперед твори Мікеланджело та Рафаеля. Вони стали основою та парадигмою, які визначили шлях розвитку естетики «maniera grande». Зображення Мадонни з дитям стали популярними з поширенням культу Богородиці в часи зрілого середньовіччя, починаючи з XII століття. Вони були актуальними як для публічних девоційних образів, таких як фрескові розписи або вівтарні картини, так і для образів, призначених для приватної молитви-медитації. У XVI столітті спостерігаються значні іконографічні зміни в зображенні Діви Марії з дитям. Вони стають півфігурними, їх часто доповнюють нові персонажі, такі як Святий Іоанн та інші святі, або ангели, які не мають відношення до канонічних біблійних текстів. Пейзаж також набуває особливого значення: він стає частиною світу твору, замінивши традиційне золочене тло. Мадонна з дитятком Ісусом на руках. Праворуч від Мадонни маленький Іван Хреститель, поглядом звернений до Марії, обіймає Ісуса. Вірогідно, це був приватний молитовний образ, замовлений міщанином. Окрім девоційного призначення, такі образи Мадонни мали також педагогічну складову. Як відомо з джерел Кватроченто, зокрема трактату Бернардо де Домінічі, їх використовували для оздоблення інтер’єру дому, щоб виховувати християнські чесноти у дітей.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького