Назад

Портрет Себастіано Серліо

Італійський художник кінця XVI ст.

  • Портрет Себастіано Серліо 2
  • Портрет Себастіано Серліо 3
Основна інформація
ID
Ж-1084
Автор
Італійський художник кінця XVI ст.
Назва
Портрет Себастіано Серліо
Дата створення
кін. XVI ст.
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
67.2 x 52.5
Додатково
Вид
живопис
Жанр
портретний
Сюжет
Портрет
Експозиція
Палац Потоцьких
Інформація про автора
Автор
Італійський художник кінця XVI ст.
Роки життя
кін. XVI ст.
Країна
Італія
Опис роботи
На портреті, тип якого можна визначити як «uomini illustri» – портрети відомих людей, зображено Себастіано Серліо (1475, Болонья – 1554/1555, Фонтенбло) – видатного представника культури пізнього італійського Відродження і маньєризму школи Фонтенбло, архітектора, художника, сценографа, автора трактату «Сім книг про архітектуру». Майстер був учнем Бальдассаре Перуцці, послідовником Донато Браманте і Рафаеля Санті, з творчістю яких познайомився у Римі, куди переїхав 1515 року. У 1527–1541 роках Себастіано працював у Венеції, а згодом на запрошення Франциска І переїхав до Франції, де отримав посаду головного архітектора. Гучну славу йому принесли теоретичні трактати, що посприяли поширенню класицизму в європейських країнах «північніше Альп». Картина зі збірки ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького, вочевидь, є повторенням «Портрета Себастіано Серліо» (1570–1580-і роки, Музей Мартіна фон Вагнера, м. Вюрцбург) роботи Бартоломео Пассаротті (1529–1592) – визначного болонського живописця кінця XVI ст., земляка архітектора. Особливостями львівського полотна, як і його прообразу, є приналежність ренесансній портретній традиції, на що вказують погрудне зображення, поворот у три чверті, увага до індивідуальних ознак, характеристика людини як дієвої і мислячої, зокрема й через зовнішні деталі, до прикладу, циркуль у руці. Виразу посутнього сприяють контрастне освітлення і насичений стриманий колорит. Образ позначено правдивістю та експресією: виразу обличчя, повороту фігури, жесту руки. Особливістю зображення є діалогічність, зверненість до глядача. На приналежність портрета типу «uomini illustri» вказує напис «Bastianino Serglio», характерний для таких робіт. Несуттєвість відмінностей, зокрема у розташуванні підпису, картини з галерейної збірки від вюрцбурзького прообразу дозволяє припустити, що вона походить безпосередньо з майстерні Б. Пассаротті, в якій разом з уславленим художником працювали два його онуки і троє синів.
Надписи та символи
Внизу полотна надпис: «Bastianino Serglio»
Портретована особа
Ім'я портретованого
Себастіано Серліо
Роки життя портретованого
1475 – 1554/1555
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького