Назад

Вітряно

Бартоломео Пінеллі

  • Вітряно 2
  • Вітряно 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1728
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Вітряно
Назва мовою оригіналу
Tira vento
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома у двох варіантах. Перший – для альбому Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»), виданому в 1809 році у Римі, де представлено групу людей з конем, які проходять гірською дорогою між валунами під час сильного вітру. Другий варіант з альбому Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів») був виданий у Римі в 1815 році та повторений у 1817 році. Він простіший: на ньому зображено родину, чоловіка з дитиною та жінку на віслюкові, які крокують вперед, не зважаючи на сильний вітер. Львівська композиція з 1816 року – це спрощена версія другого варіанту. Рисунок не настільки докладно пророблений, як у гравюрі з альбому 1815 року. Більше уваги автор приділяє кольоровим контрастам синього плаща чоловіка та червоної спідниці молодої жінки, яка сидить на втомленому віслюкові, прикриваючи рукою свою хустку, і поклавши другу руку на кошик. За тата ховається його син – повненький, босий хлопчисько, у коротких до колін жовтих штанах. Дія відбувається на вершині гори. Поруч лише низькоросле дерево, що хилиться додолу від сильного вітру.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом: Pinelli, рік створення гравюри – 1816 та місце створення (нерозбірливо) – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Tira vento. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 25.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького