Назад

Вид Ліона з південного заходу

Шарль-Леопольд Гревенбрук

  • Вид Ліона з південного заходу 2
  • Вид Ліона з південного заходу 3
Основна інформація
ID
Ж-2516
Автор
Шарль-Леопольд Гревенбрук
Назва
Вид Ліона з південного заходу
Дата створення
1757
Країна
Франція
Техніка
олійний живопис
Матеріал
мідь олія
Розміри (висота x ширина, см)
19.2 x 43.2
Додатково
Інформація про автора
Автор
Шарль-Леопольд Гревенбрук
Роки життя
1717–1758/9 (?)
Країна
Фландрія
Біографія
Шарль-Леопольд Гревенбрук належав до родини художників, яка походила з Фландрії, але працювала в Італії. Його батько спеціалізувався на жанрі «capriccio» – на фантастичних краєвидах, до яких включено вигадану архітектуру, часто – з видами набережних. Імовірно, Шарль-Леопольд Гревенбрук, навчався саме у батька. Однак на відміну від Гревенбрука-старшого, художник зображав реалістичні міські пейзажі, в яких точно відтворював найменші деталі. Шарль-Леопольд Гревенбрук вперше був задокументований у Мілані в 1717-му році, хоча став відомим пізніше, в Парижі, де проживав з 1730 по 1743 рік. Згодом, у 1743 р., він переїхав у Неаполь. На своїх роботах художник майже з ретельністю документаліста зафіксував міське життя Західної Європи середини XVIII століття.
Опис роботи
Ведута, міський краєвид, у XVII – XVIII ст. зазнала в Європі надзвичайної популярності. У Франції ще в XVII ст. працювали майстри ведути, здебільшого фламандського та голландського походження, графіки та живописці. У збірці ЛНГМ ім. Б.Г. Возницького зберігаються чотири невеликі ведути, виконані Шарлем-Леопольдом Гревенбруком в олійній техніці на мідних пластинах, датовані 1757 роком. Вважається, що це краєвиди Ліона, які, ймовірно, були виконані під час однієї з подорожей художника до Франції. Окрім чотирьох львівських робіт, відомо ще про щонайменше три інші твори його ж авторства, меншого формату, з краєвидами Ліона. Митець виконав роботу з великою ретельністю, приділивши увагу найменшим деталям. На полотні зображено краєвид міста, відтворений з південного заходу в напрямку північного сходу. В центрі можна побачити будівлю собору Іоанна Хрестителя, розташовану на березі річки Сона. Цю панораму можна впізнати й сьогодні. Зображення досить чітке та реалістичне, хоча вдалині, за пагорбами, краєвид вигаданий, адже насправді на цьому місці розташована долина провінції Дофіне. Можливо, художник хотів показати Альпи, які справді видно на обрії в ясну погоду.
Надписи та символи
Справа внизу авторський підпис: «Grevenbroeck».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького