У XVII ст. Голландія переживає становлення нового суспільства, його політичної та економічної системи. Відбувається неймовірне піднесення в науці, літературі та образотворчому мистецтві. Світ бюргера стає мірилом всього, що відбувається, і знаходить відгук в образотворчому мистецтві. Тепер натюрморт є невіддільною частиною життя бюргера, відображає його побут, стає головною окрасою інтер’єру. Голландські художники змогли виявити основну суть і матеріальність кожного предмета, його взаємозв’язок з людиною. Натюрморт був не просто картиною, яка демонструє глядачеві різноманітність продуктів на столі, а справжнім джерелом символів, зрозумілих сучасникам. Дуже часто він мав приховане послання для глядача. Символи, зображені в натюрмортах цієї епохи, були покликані нагадати про тлінність людського життя або мали релігійний підтекст. У «Натюрморті з устрицями» на передньому плані на столі розкладено устриці, що символізують достаток. Зрілі плоди осені – родючість. Скло (келих ліворуч) символізує крихкість. Речі не тільки індивідуалізували свого власника, але й самі отримали індивідуальність. Саме тут криється джерело взаємозв’язку між предметом і суб’єктом. Про присутність людини свідчить необережно кинутий ніж на столі, хаотично розкладені устриці, розрізаний лимон. Лимони символізували обман і хибність земних утіх. А очищений лимон, як на натюрморті, означав лукавість.