Рисункові копії двох оплічних чоловічих портретів вирізняються чітко окресленими типажами, що відображають не лише зовнішність зображених осіб, а й культурно-психологічний підтекст кожного образу. Обидва виконані з глибоким розумінням анатомії обличчя та особливостей натури, з характерною для рисунків Юліана Зайця увагою до форми, конструктивного моделювання голови й передачі індивідуальних рис. Портрет ліворуч – рисункова копія з живописного твору Василя Мєшкова, що зображує В’ячеслава Менжинського. Постать повернута майже у фас, зосереджений погляд спрямований на глядача. Обличчя видовжене, але хворобливе, з окресленим носом, невиразною лінією щелепи, акуратними вусами, що доповнюють образ революціонера-інтелектуала, що згодом очолив ОДПУ після Фелікса Дзержинського. Волосся непригладжене, зачіска хаотично-невопрядкована, що разом із комірцем створює враження дисонансу. Автор рисунка уважно передає світлотіньові нюанси, зберігаючи композиційну стриманість і точність. Портрет праворуч – рисункова інтерпретація ймовірного фотозображення Льва Толстого у пізній період життя. Це фронтальний портрет майже у фас, що дозволяє краще передати пластику форми обличчя та характерну текстуру волосся й бороди. Лев Толстой зображений у простому одязі, комір сорочки без оздоб. Волосся дещо скуйовджене, а розлога борода, що займає значну частину площини портрета, моделюється впевненими лініями й м’якими тінями. Вираз обличчя серйозний, сповнений спокійної гідності, внутрішнього заглиблення, майже відчуженості. Цей портрет не стільки фіксує подібність, як намагається вловити внутрішній світ письменника. Обидва зображення об’єднані оплічним форматом, але контрастують за характером: умовна «офіційність» В. Менжинського протиставляється суворому аскетизму Л. Толстого. Композиційно постаті розташовані так, що не вступають у взаємодію, кожна замкнена у своєму внутрішньому полі. Це надає роботі напруженої рівноваги як у зустрічі двох типів мислення: політика-ідеолога та письменника-філософа. Ймовірно, ці рисунки були створені студіювання різних підходів до портретного зображення живописного та фотографічного, або ж стали основою для авторського переосмислення культурних символів, втілених в образах обох діячів.