Назад

Карпатський пейзаж

Марґіт Сельська (Райх)

  • Карпатський пейзаж 2
  • Карпатський пейзаж 3
Основна інформація
ID
Ж-4720
Автор
Марґіт Сельська (Райх)
Назва
Карпатський пейзаж
Дата створення
1965
Країна
Україна
Культура
Східна Європа
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
60.5 x 92
Інформація про автора
Автор
Марґіт Сельська (Райх)
Роки життя
1900–1980
Країна
Австро-Угорська імперія, УРСР, тепер Україна
Біографія
Марґіт Сельська (Райх) (1900, м. Коломия – 1980, м. Львів) – українська мисткиня, дружина Романа Сельського. Народилась у Коломиї в родині інженера Ісаака Райха. Відвідувала приватну Вільну академію мистецтв Леонарда Підгородецького у Львові (1918), вчитель – Фелікс Виґживальський. 1921 р. Марґіт Райх закінчила Державну промислову школу у Львові, опісля студіювала живопис у Краківській академії мистецтв (1921–1922) у Войцеха Вейса та Владислава Яроцького, з 1922 по 1923 – у Віденській академії образотворчих мистецтв. У 1924 році художниця перебралася до Парижа, відвідувала виставки модерністів, захоплювалася кінематографом та фотографією, студіювала у приватній художній школі Académie Moderne Фернана Леже та Амаде Озенфана. Мисткиня брала участь у виставці Салону Незалежних (Париж, 1926). Наступного року відбулася перша персональна виставка художниці у Львові. Учасниця мистецького об’єднання «Artes» (1929–1935) та Асоціації незалежних українських митців (1931–1939), долучалася до діяльності «Нової генерації» (1932–1935) та Львівського професійного союзу артистів пластиків (LZZAP, 1932–1939). Під час Голокосту Марґіт Сельська перебувала у Янівському концтаборі, з якого їй вдалося втекти з допомогою друзів до Кракова. 1943 року подружжя Сельських повернулося до Львова. У 1978 р., вперше після війни, художниця представила свої роботи на виставці у Львівській картинній галереї. Марґіт Сельська – авторка численних портретів, натюрмортів та пейзажів. На творчість художниці великий вплив мали постімпресіонізм, кубізм та конструктивізм. Її роботи вирізняються особливим колористичним і композиційним вирішенням, зокрема рання робота «Гель» (1932), «Жiнка з котом» (1960-ті), «Крим. Уютне» (1962), «Карпатський пейзаж» (1965), «Над морем» (1964), «Збір винограду» (1968), «Старий ясен» (1976) та ін.
Опис роботи
Горизонтальна композиція, що обмежена по периметру нерівної форми коричневою рамкою. У картині художниця де-не-де застосовує фактурний живопис, зокрема підкреслено зелено-брунатну крону дерева праворуч та зелену траву полонин, що простяглися між воринням (огорожею). На першому плані зображено постать жінки в чорно-білій одежі з плямистою коровою (чорно-білого окрасу) біля огорожі. Позаду неї праворуч зображено кілька дерев. Конструкція вориння-огорожі жовто-оранжевих та світло-коричневих кольорів нагадує складну зигзагоподібну композицію, що ділить простір полонини на певні ділянки і «зникає» за обрисами гірської хатини. Позаду зображено гірські хребти темно-синіх та темно-фіолетових тонів.
Надписи та символи
Внизу праворуч чорною фарбою підпис: «Сельська»
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького