Колекція

Карпатський пейзаж

Марґіт Сельська

  • Карпатський пейзаж 2
  • Карпатський пейзаж 3
Основна інформація
ID
Ж-4720
Автор
Марґіт Сельська
Назва
Карпатський пейзаж
Дата створення
1965
Країна
Україна
Культура
Східна Європа
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
60.5 x 92
Інформація про автора
Автор
Марґіт Сельська
Автор мовою оригіналу
Margit Sielska
Роки життя
1900–1980
Країна
Австро-Угорська імперія
Біографія
Марґіт Сельська (Райх) (1900, м. Коломия – 1980, м. Львів). Художниця відвідувала приватну Вільну академію мистецтв Леонарда Підгородецького у Львові (1918), вчитель – Фелікс Виґживальський (Feliks Wygrzywalski). 1921 р. Марґіт Райх закінчила Державну промислову школу у Львові, опісля студіювала живопис у Краківській академії мистецтв (1921–1922) у Войцеха Вейса (Wojciech Weiss) та Владислава Яроцького (Władysław Jarocki), з 1922 по 1923 – у Віденській академії (Akademie der bildenden Künste Wien). У 1924 році художниця перебралася до Парижа, відвідувала виставки модерністів, захоплювалася кінематографом та фотографією, студіювала у приватній художній школі Académie Moderne Фернана Леже (Fernand Léger) та Амаде Озенфана (Amédée Ozenfant). Мисткиня брала участь у виставці Салону Незалежних (Париж, 1926), і вже наступного року відбулася перша персональна виставка художниці у Львові. Учасниця мистецького об’єднання «Artes» (1929–1935) та Асоціації Незалежних Українських Митців (1931–1939), долучалася до діяльності «Нової генерації» (1932–1935) та Львівського Професійного Союзу Артистів Пластиків (LZZAP, 1932–1939). Під час Голокосту Марґіт Сельська перебувала у Янівському концтаборі, з якого їй вдалося втекти за допомогою друзів до Кракова. 1943 року подружжя Сельських повернулося до Львова. У 1978 р., вперше після війни, художниця представила свої роботи на виставці у Львівській картинній галереї. Марґіт Сельська – авторка численних портретів, натюрмортів та пейзажів. На творчість художниці великий вплив мали постімпресіонізм, кубізм та конструктивізм. Її роботи вирізняються особливим як колористичним, так і композиційним вирішенням, зокрема, рання робота «Гель» (1932), «Жiнка з котом» (1960-ті), «Крим. Уютне» (1962), «Карпатський пейзаж» (1965), «Над морем» (1964), «Збiр винограду» (1968), «Старий ясен» (1976) та ін.
Опис роботи
Горизонтальна композиція, що обмежена по периметру нерівної форми коричневою рамкою. У картині художниця де-не-де застосовує фактурний живопис, зокрема підкреслено зелено-брунатну крону дерева праворуч та зелену траву полонин, що простяглися між воринням (огорожею). На першому плані зображено постать жінки в чорно-білій одежі з плямистою коровою (чорно-білого окрасу) біля огорожі. Позаду неї праворуч зображено кілька дерев. Конструкція вориння-огорожі жовто-оранжевих та світло-коричневих кольорів нагадує складну зигзагоподібну композицію, що ділить простір полонини на певні ділянки і «зникає» за обрисами гірської хатини. Позаду зображено гірські хребти темно-синіх та темно-фіолетових тонів.
Надписи та символи
Внизу правруч чорною фарбою підпис: «Сельська»