Колекція

Весна 1813 року

Войцех Коссак

  • Весна 1813 року 2
Основна інформація
ID
Ж-928
Автор
Войцех Коссак
Назва
Весна 1813 року
Дата створення
1904
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
148 x 272
Інформація про автора
Автор
Войцех Коссак
Автор мовою оригіналу
Wojciech Kossak
Роки життя
1856–1942
Біографія
Войцех Коссак (31.12.1856, Париж – 29.07.1942, Краків) – польський художник, який походив із відомої родини художників та письменників. Творча індивідуальність митця формувалася під впливом творчості батька – Юліуша Коссака (який був його першим наставником та вчителем живопису), а згодом і Юзефа Брандта. Войцех навчався у школі малювання та живопису у Кракові (1871–1873 рр.) під керівництвом Владислава Лущкевича. З 1873 по 1875 р. продовжував навчання в Мюнхенській академії мистецтв – у майстернях Олександра Страхубера, Олександра Вагнера та Вільгельма Ліндершміта. Після року служби у краківському полку уланів (1876/1877) Коссак вирушив до Парижа, де вдосконалював свої професійні навички у École des Beaux-Arts у Леона Бонна та Олександра Кабанеля. 1884 року, після повернення на батьківщину, одружився з Марією Кисельницькою і оселився в Кракові в родовому маєтку, відомому під назвою Коссаківка. Період 1907–1914 рр. художник провів у Кракові, де брав активну участь у культурному житті міста. У 1908 році Коссак став засновником та учасником групи «Зеро»: її творча позиція була протилежною тій, яку займало Товариство польських художників «Мистецтво» (Sztuka). У 1909 році він увійшов до складу дирекції Товариства друзів образотворчого мистецтв (TPSP). У 1913 році очолив його і обіймав цю посаду до 1916 року. Після початку Першої світової війни був призваний до австрійської армії, потім до 1918 був майором у 3-му полку уланів польської армії. У 1915 році, незважаючи на те, що Коссак служив в армії, його призначили викладачем батального живопису у варшавській Школі образотворчих мистецтв. Свою педагогічну діяльність митець продовжував до 1919 року. Після війни він повернувся до Кракова, проте часто працював у Варшаві, де з 1921 року орендував у готелі «Брістоль» художню майстерню; тут він мав усі необхідні умови для роботи над численними замовленнями. Неодноразово бував у США (1920, 1927, 1928/29, 1930, 1932, 1934 рр.): там він мав репутацію чудового портретиста. Створював ілюстрації для популярних журналів «Kłosy», «Tygodnik ilustrowany», «Biesiada literacka», «Świat» та «Wędrowiec». Войцех Коссак брав участь у створенні чотирьох панорам: «Рацлавіце», «Березина», «Битва біля пірамід» та панорами «Сомосьєрри», що залишилася на стадії ескізу. Найбільшу популярність здобув завдяки батальному жанру та відтворенні історії польської збройної боротьби у війнах та протистояннях, піднімаючи патріотичний дух поляків. Велика колекція творчого доробку Войцеха Коссака присвячена також і наполеонівській тематиці. Художник створював портрети полководців, військову зброю, атаки кавалерією та артилерією.
Опис роботи
Справа на роботі, на тлі весняного пейзажу зображено три вершники. Вони на конях проходять повз рів із вбитими (на передньому плані твору), де з-під снігу, що тане під сонячним промінням, проглядаються тіла людей і тварин, одяг та інвентар військових. Над померлими літають ворони.
Надписи та символи
Внизу справа авторський підпис та дата створення (деякі літери та цифри нерозбірливі): «Wojcieh Kossak_1904»