Назад

Хустина святої Вероніки

Якопо Амігоні

  • Хустина святої Вероніки 2
  • Хустина святої Вероніки 3
Основна інформація
ID
Ж-1802
Автор
Якопо Амігоні
Назва
Хустина святої Вероніки
Техніка
олійний живопис
Матеріал
дубльоване полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
85 x 118.5
Інформація про автора
Автор
Якопо Амігоні
Роки життя
1682–1752
Країна
Італія
Біографія
Якопо Амігоні (1682–1752) – мандрівний художник XVIII століття, представник стилю рококо. Малював міфологічні та релігійні сюжети, фрески, портрети, займався графікою. Народився Амігоні у Венеції. Навчався живопису в Антоніо Балестри, а згодом в Антоніо Беллуччі. Багато подорожував Європою, вивчав живопис у Дюссельдорфі та Римі. Працював художник при дворі імператора Йосипа I у Відні, а згодом при баварському дворі. У цей час розписав багато замків та створив велику кількість картин. Наступні десять років свого життя Амігоні провів у Англії, де мав великий успіх. У 1747 році повернувся до Венеції, звідки пізніше перебрався в Мадрид. Там митець став «першим живописцем» іспанського короля. На Амігоні великий вплив мали твори Себастьяно Річчі, який старанно копіював Паоло Веронезе в декоративно спрощеному варіанті, та роботи Джованні Тьєполо. Картини митця були популярними по всій Європі, сучасники називали його останнім великим художником-віртуозом.
Опис роботи
Легенда про хустку Вероніки надихнула багатьох художників різних епох на створення подібних картин. Згідно з одкровеннями блаженної Анни Катаріни Еммерік, жінку з Єрусалима, яка витерла обличчя стражденного Господа, звали Серафією. Побачивши як Ісус несе хрест на Голготу, вона пожаліла його і дала свою хустину, щоб витерти кров і піт із чола. На хустці залишився відбиток його обличчя, а Серафія за свою відданість отримала ім’я Вероніка (Veronica), яке вважають анаграмою виразу «істинний образ» («icona vera»). Тож згодом ця реліквія стала відомою як «Хустина святої Вероніки». Ця робота Якопо Амігоні потрапила до музею разом з колекцією бібліотеки Баворовських. На картині зображено біле полотно з ликом Господнім та чотирьох ангелів у вигляді дітей, які адорують реліквію. Амігоні виконав роботу у стилі рококо, віртуозно та театралізовано. Велику увагу автор приділив деталям.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького