Назад

Побиття немовлят

Федеріко Червеллі

  • Побиття немовлят 2
  • Побиття немовлят 3
Основна інформація
ID
Ж-370
Автор
Федеріко Червеллі
Назва
Побиття немовлят
Дата створення
ХVII ст.
Техніка
олійний живопис
Матеріал
полотно олія
Розміри (висота x ширина, см)
45 x 28
Інформація про автора
Автор
Федеріко Червеллі
Роки життя
1638 – бл.1700
Країна
Італія
Біографія
Федеріко Червеллі народився 1638 року в Мілані. До Венеції він прибув молодим хлопцем, і, згідно з джерелами, приєднався до школи відомого тоді художника П’єтро Лібері. Датою народження митця традиційно вважали 1625 рік, проте зараз, посилаючись на дослідження, роком народження Червеллі вважають 1638. Отже, перша половина діяльності майстра у Венеції припадала на період між 1655 і 1660 роками – час живописної кар’єри Лібері. Нічого не відомо про юність художника і його навчання. Критики мало знають і про особистість митця, але відомо, що свого часу він мав значну славу – настільки, що його відзначав Марко Боскіні, який навіть повідомив про Червеллі кардиналу Леопольдо Медічі. Федеріко Червеллі також був знаний як керівник мистецької школи, з якої вийшли відомі художники, такі як Себастьяно Річчі. Дуже мало відомо про мистецьку діяльність Червеллі, і невелика кількість його робіт визнана сьогодні. Перша відома робота, «Магдалина», датована 1668 роком, зникла. Важливою групою картин у творчості митця є п’ять полотен із міфологічними сюжетами, що зберігаються у фонді Кверіні Стампалія, Венеція. Твори невизначеного датування, але стилістично дуже однорідні. Також до творів майстра належать: «Жертвоприношення Ноя» (1678) з церкви Санта-Марія-Маджоре в Бергамо; три полотна з алегоричними фігурами Розсудливості, Страху та Мудрості на стелі колишньої Скуоли Гранде-ді-Сан-Марко у Венеції (1683); «Побиття немовлят» (1688) з монастиря Сан-Джорджіо у Венеції. Важко встановити хронологію художнього життя майстра, а отже й відтворити стилістичний розвиток його діяльності. Безсумнівно, деякі картини стилістично дуже близькі до манери зрілого періоду Лібері. Також вони схожі за типологією персонажів, розповсюдженням та характерною розтертістю мазка. Можна припустити, що Червеллі, який прибув до Венеції та увійшов до майстерні Лібері, спочатку зазнав його впливу, дотримуючись художньої мови вчителя, а пізніше відокремився від його манери у постійних пошуках більш розміреної, у певному сенсі класичної мови зображення. Червеллі дотримувався моди молодих поколінь митців, які творили у Венеції в останні два десятиліття сімнадцятого століття, становлячи своєрідний проміжний етап між їх «бароковою» мовою та мовою, яка прокладає шлях до вісімнадцятого століття. Федеріко Червеллі помер у Венеції близько 1700 року.
Опис роботи
Мотивом до написання цієї картини стала історія з Євангелія від Матвія про наказ царя Ірода вбити немовлят у Віфлеємі та його околицях. Цей сюжет відтворювали у своїх картинах багато художників епохи Відродження, серед них Валеріо Кастелло, Пітер Брейгель, Нікола Пуссен, Рубенс. На полотні митець зображує жорстоку моторошну сцену з сильними контрастами світла й тіні. На картині переважають темні глибокі відтінки зеленого та коричневого. Сюжет зображений майстром динамічно. На перший план художник виводить до половини оголеного чоловіка на колінах, що відводить руку з мечем у спробі вбити немовля. Позаду постать воїна, що вириває дитину з обіймів переляканої матері. Вище, на задньому плані, змальовано силует воїна на коні, під його лівою рукою художник помістив зображення лиця згорьованої матері.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького