Назад

Чоловік та жінка з села П'єтракамела провінції Терамо у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінка з села П'єтракамела провінції Терамо у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінка з села П'єтракамела провінції Терамо у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1733
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінка з села П'єтракамела провінції Терамо у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Pietra Camela, Provincia di Teramo, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор, син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вчився в Болоньї, згодом в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані – художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунка. На початку ХІХ ст. митець звертався до гравюр епохи Відродження (зокрема до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. 1809 року Пінеллі створив першу серію офортів, розмальованих аквареллю – Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi («Зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Альбом перевидавався 1814 та 1815 рр. Згодом, 1816 року вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta Costumi Pittoreschi incisi di acqua forte («Нове зібрання п’ятдесяти живописних костюмів»). Більшість львівських гравюр – саме з цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, провінціях Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не лише художню цінність, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829) та роману Мігеля де Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з найбільш відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Рима» (1827–1830). Твори митця зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Композиція відома з альбому Raccolta di Cinquanta Costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli («Зібрання п’ятдесяти найцікавіших живописних костюмів з міст, місцевостей та сіл різних провінцій Неаполітанського королівства»), виданому в Римі у 1816 році. Там вона розмальована іншими тонами, не такими насиченими та яскравими, як у «львівському» варіанті. На першому плані зображено дві фігури: юнака, який сидить на камені з псом, що лежить поруч, та молодої дівчини у традиційному святковому одязі, що несе святити кошик з паскою, проходячи повз юнака, а той, як і його пес, дивляться на неї з захопленням. Дівчина вбрана у жовто-червону сукню з оригінальними обшлагами, довгу бордову спідницю, поверх якої пов’язаний фартух з геометричними візерунками. На голову накинута хустка, на ногах – легкі чочо. Намисто з червоних коралів нагадує елементи національного одягу українців. Юнак теж вбраний святково: у синій камзол, червоний жилет, вузькі сині штани з гольфами; на ногах – чорні черевички, на голові – рожевий неаполітанський чепець та чорний капелюх. Дія відбувається на вершині гірського перевалу, тому тлом композиції служить лише безхмарне небо. У 1830 році фігура жінки з П’єтракамела авторства Б. Пінеллі була повторена у літографії неаполітанським художником Ґаетано Дура (Gaetano Dura, 1805–1878).
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата 1816, далі – нерозбірливо назва міста виконання твору – Roma. У центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Pietra Camela, Provincia di Teramo, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 29.
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького