Колекція

Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо

Бартоломео Пінеллі

  • Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 2
  • Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1741
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Чоловік та жінки з села Рівізондолі провінції л’Аквіла у Верхньому Абруццо
Назва мовою оригіналу
Uomo, e Donna del Paese di Rivisondoli Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Гравюра з неаполітанської серії. У доступних джерелах фігурує лише варіант цієї композиції з 1823 року, де вона представлена у квадратній рамці. Правдоподібно, що варіант, аналогічний «львівському», опублікований в альбомі Raccolta di 50 costumi li più interessanti delle città, terre e paesi in provincie diverse del Regno di Napoli (Collection of 50 most interesting picturesque costumes from cities, towns and villages of different provinces of the Kingdom of Naples), виданому в Римі в 1817 Джованні Скуделларі, де він представлений як офорт, не розмальований акварелями. У центрі зображені юнак і дівчина у швидкому танці. Вони у яскравому традиційному вбранні. Дівчина у жовто-синій сукні зі стрічками, рожевій спідниці, поверх якої голубий фартух з флоральними візерунками; на ногах сині черевички з жовтими бантами, на шиї намисто. Юнак веде її у танці гірською стежиною. Він у червоній куртці, вбраній поверх синього жилету, в синіх споднях і білих панчохах, підперезаний широким червоно-жовтим пасом. На голові – фригійський ковпак, на ногах чорні черевички. Справа від танцюючих могутнє дерево. Фарби тла розмиті: зеленаві, голубі, вохристі. Фригійський ковпак – символ свободи. У 1799–1815 рр. на території Неаполітанського королівства існувала т. зв. Партепонейська республіка (Партепонея – антична назва Неаполя) – сателіт наполеонівської Франції. Звідси, вірогідно, й походять окремі елементи одягу тодішніх неаполітанців.
Надписи та символи
Внизу зліва підпис автора курсивом: Pinelli, дата – 1816, далі – нерозбірливо Roma. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Uomo, e Donna del Paese di Rivisondoli Provincia dell’Aquila, Abruzzo Ultra. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 34.