Колекція

Костюми Чербари

Бартоломео Пінеллі

  • Костюми Чербари 2
  • Костюми Чербари 3
Основна інформація
ID
Г-IV-1746
Автор
Бартоломео Пінеллі
Назва
Костюми Чербари
Назва мовою оригіналу
Costume di Cerbara
Дата створення
1816
Техніка
офорт акварель
Матеріал
папір
Розміри (висота x ширина, см)
10.2 x 16.2
Інформація про автора
Автор
Бартоломео Пінеллі
Автор мовою оригіналу
Bartolomeo Pinelli
Роки життя
1781–1835
Країна
Італія
Біографія
Бартоломео Пінеллі (1781, Рим – 1835, там само). Італійський рисувальник, гравер, скульптор. Син кераміста Дж. Б. Пінеллі. Народився в районі Трастевере (за Тибром). Вуличні зарисовки цього західного передмістя Риму пізніше неодноразово з’являються в його графічних творах. Вчився в Болоньї, пізніше в Академії Св. Луки в Римі. Відвідував Академію Феліче Джані (Felice Giani), художника класичного напрямку, від якого успадкував манеру рисунку. На початку ХІХ ст. звертається до гравюр епохи Відродження (зокрема, до творів Маркантоніо Раймонді), переводячи свої рисунки в офорти та літографії. У 1809 році Пінеллі створює свою першу серію офортів, розмальованих аквареллю – «Зібрання 50-ти живописних костюмів» (Raccola di cinquanta costumi pittoreschi). Альбом перевидавався у 1814 та 1815 рр. У 1816 році вийшла нова версія альбому – Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi incisi di acqua forte. Більшість львівських гравюр – з саме цієї серії. Основна тема творчості художника – жанрові сцени (Costumi), побачені ним у Римі, Неаполі, місцевостях провінцій Абруццо і Молізе. Гравюри Пінеллі мають не тільки художню вартість, але й несуть важливу етнографічну інформацію. У 1820–30-х рр. художник створив рисунки та гравюри до поем Торквато Тассо (1827–1829), роману М. Сервантеса «Дон Кіхот» (1834). Одна з відомих серій рисунків Пінеллі – «Сім пагорбів Риму» (1827–1830). Твори художника зберігаються в багатьох італійських музеях, а також у збірках інших країн.
Опис роботи
Робота з римської серії. Перший варіант композиції відомий з альбому Raccolta di cinquanta costumi pittoreschi..., опублікованому в 1809 році. Друга версія композиції у дещо зміненому вигляді відома з альбому Costumi di Tivoli, виданому в 1815 році. У перших варіантах автор приділяє більше уваги деталям у зображенні фігур та архітектурним фрагментам. Третій варіант, аналогічний «львівському», як чорно-біла гравюра вийшов в альбомі Nuova Raccolta di Cinquanta costumi pittoreschi… (Collection of fifty picturesque costumes), виданому Джованні Скуделларі у Римі в 1817 р. У 1826 році гравюру Б. Пінеллі використав для зображення жінки з Чербари римський графік Феррарі Філіпо (Ferrari Filipo). «Львівська» робота належить до третього, спрощеного варіанту. На першому плані зображено чотири фігури: двоє жінок, дитина та юнак-пастух. Одна з жінок стоїть справа, зі жбаном води на голові, схрестивши на грудях руки; друга сидить на камені зліва, також зі жбаном води, до якого приступила дівчинка, бажаючи напитися. Юнак сидить поруч, спершись на палицю і дивлячись на молоду матір із дочкою. Справа над кам’яним резервуаром вгадується струмок джерельної води, який набагато чіткіше зображений на попередніх варіантах гравюри. Жінки вбрані в яскравий національний одяг. На одній колоритна жовто-блакитна сукня з вкритим візерунками фартуком та довга синя спідниця, на голові характерна біла хустка з пласким верхом, на ногах чочо. Жінка, що сидить, у такій же хустці і сукні, малиновій спідниці; дівчинка – у жовтій спідниці, хлопець – у синій куртці, червоних споднях, з капелюхом на голові. Дальній план з гірським хребтом, фрагментом міста та деревами представлений у розмитих голубо-зелених тонах. Чербара (Сerbara) – місцевість у регіоні Марке (колишня Папська область), на північний схід від Риму.
Надписи та символи
Внизу справа підпис автора курсивом Pinelli та дата 1816. В центрі на відбитку під зображенням – назва твору Costume di Cerbara. Вгорі справа на відбитку, над рамкою зображення – № 37.