Назад

Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья)

невідомий

  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 2
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 3
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 4
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 5
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 6
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 7
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 8
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 9
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 10
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 11
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 12
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 13
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 14
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 15
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 16
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 17
  • Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья) 18
Основна інформація
ID
С-I-612
Автор
невідомий
Назва
Викрадення сабінянки (варіант за Джованні да Болонья)
Дата створення
1583
Техніка
відлив
Матеріал
бронза мармур
Розміри (висота x ширина x глибина, см)
77.5 x 42 x 42.5
Інформація про автора
Автор
невідомий
Країна
Опис роботи
«Викрадення сабінянки» – одна з найвідоміших скульптурних груп Джованні да Болонья, встановлена в 1583 році в Лоджії дей-Ланці на площі Синьйорії у Флоренції. Ця трифігурна група була виконана з одного цілого мармурового блоку. Автор створив скульптуру так, щоб її можна було оглядати з різних сторін, збагачуючи свої враження від роботи. Цю скульптурну групу неодноразово повторювали майстри наступних століть, а у ХІХ ст. скульптори подекуди вносили незначні корективи порівняно з мармуровим оригіналом. За основу взято легендарний сюжет з раннього періоду давньоримської історії (VIII ст. до н.е.). У Римі бракувало жінок, тоді, щоб добути їх, римляни запросили на бенкет сусіднє плем’я – сабінян, і у розпалі урочистостей накинулися на неозброєних гостей та викрали їхніх жінок. Львівський варіант ХІХ ст., в якому повторена у бронзі композиція Джамболоньї з Лоджії дей-Ланці у Флоренції, не є абсолютною копією відомого оригіналу. Окремі відмінності дозволяють стверджувати, що скульптор ХІХ ст. намагається зробити композицію виразнішою, більш динамічною. Прагнення автора «львівського» твору доби «четвертого неорококо» (кін. ХІХ ст.) до динаміки вирізняє цю роботу від оригіналу в стилі маньєризм з його підкресленою театралізацією. Як і у скульптурі Джамболоньї, у роботі за основу взято пластичне поєднання спіралеподібних ліній – так звана figura serpentinata – прийом, започаткований видатним фламандцем. У русі представлені три оголені фігури: атлетичний молодий римлянин, який тримає над собою молоду жінку – сабінянку, що намагається звільнитися з його чіпких рук; повержений сабінянин – бородатий чоловік, який присів під ногами римлянина, затуляючи рукою своє обличчя. На відміну від мармурового оригіналу, фігура непокірної жінки у бронзовому відливі набагато активніша – вона вже майже вирвалася з рук викрадача. У пластиці це проявляється завдяки більшому піднесенню тіла, довшій шиї та відставленим в боки рукам із розведеними пальцями: полонянка ніби прагне злетіти, звільняючись від ворожих обіймів. Натомість фігура сабінянина пригнічена – його рука ще більше прикриває обличчя, ніж в оригінальному творі. Фігури поміщені на відлитий з бронзи подіум у формі кам’яних уступів. Ціла композиція стоїть на високому квадратному в плані мармуровому п’єдесталі з профільованим цоколем.
Надписи та символи
На цоколі постаменту справа напис чорним: «С-І-612/ Л.ОКГ». На лицевій грані постаменту картонна табличка з написами, вгорі: «Джованні да Болонья (Джамболонья)/ 1529–1608/ Викрадення сабінянок/ Репродукція групи з Лоджії деі Ланці у Флоренції/ Бронза, мармур»; внизу: «Giovanni da Bologna (Giambologna)/ 1529–1608/ Abduction of Sabine Women/ Reproduction of a Group from the Loggia dei Lanzi/ in Florence/ Bronze, marble».
Правове регулювання
Львівська національна галерея мистецтв імені Б.Г. Возницького