Дві рисункові копії, виконані Юліаном Зайцем за мотивами портретів видатних митців кінця ХІХ – початку XX століття, поєднують у собі академічну точність і тонке відчуття індивідуального характеру моделі. Обидва зображення – оплічні портрети у ракурсі три чверті, але з принципово різними образними акцентами. Вибір першоджерел, а саме «Мусульманин. Портрет чоловіка» Василя Верещагіна та «Портрет жінки у береті» Миколи Богданова-Бєльського засвідчує інтерес Ю. Зайця до багатогранності портретної традиції в межах класичної образотворчої школи. Портрет чоловіка за В. Верещагіним подано з особливою увагою до етнографічної специфіки. Зображений мусульманин має світлий (в оригіналі шафрановий) тюрбан, що щільно облягає голову, залишає відкритим лише обличчя з виразними вилицями та густою бородою. Погляд спрямований убік (в оригіналі на глядача), що надає образу стриманої зосередженості. У рисунковій інтерпретації Ю. Зайця відчутно прагнення передати сувору гідність моделі; м’якими, але впевненими штрихами він формує образ. Контраст світла та тіні працює тут на підсилення виразності, а тло залишено чистим, щоб не відвертати увагу від головного – сили характеру портретованого. Жіночий портрет за М. Богдановим-Бєльським має зовсім іншу тональність. Молода жінка у світлому береті (?), з м’якими рисами та спокійним виразом обличчя зображена у легкому розвороті, дивиться так само вбік. Ю. Заяць тонко моделює світлотінь, особливо у ділянках щік та підборіддя, завдяки чому обличчя набуває живого об’єму. Волосся, ледь вибиваючись з-під берета, промальоване делікатними лініями, а одяг передано узагальнено, зосереджуючи увагу на обличчі як центрі композиції. Поставлені поряд, ці два портрети утворюють контрастну пару: суворий і замкнений чоловічий образ, що втілює культурну традицію Сходу, та спокійно-меланхолійний жіночий образ європейської інтелігентки початку XX століття. У цьому діалозі Юліан Заяць виступає не просто копіїстом, а уважним інтерпретатором, адже зберігає стиль і характер оригіналів, але водночас виявляє власне трактування пластики, світла і психологічної виразності.